• Anonym (undrande)

Levaxin och antidepressiva

Jag äter sedan en tid tillbaka Levaxin och har nu dessutom börjat med antidepressiva/ångestdämpande (Paroxetin) igen. Finns det någon som äter både Levaxin och antidepressiva? Vilka tider tar ni då dessa mediciner? Kan man ta dem samtidigt, ex på morgonen? Eller är det bättre att ta någon sort en viss tidpunkt och den andra en annan tid? Har era TSH-värden förändrats något av antidepressiva? Tack på förhand!

• Svar på tråden Levaxin och antidepressiva
  • Anonym (undrande)

Ingen??

• Skogsråttan

Jag har haft mina depressiva perioder innan, men jag har bara ätit antidepp en gång i mitt liv, och det hade ingen verkan.. Sen blev jag akut inlagd på psyk eftersom jag hade vanföreställningar och var helt borta i skallen, och då kom det fram att jag hade misskött levaxinet.. *hrm* Då kom det också fram att jag hade haft B12 brist ett bra tag, vilket kan påverka hur man mår psykiskt.. Sen blev jag itvingad levaxin och Behepan och Folacin, och jag kan säga att jag har inte mått så här bra på länge.. fast jag kan vara nere så är jag inte helt nere, jag ser lite ljusglimtar iaf =) Så även om levaxinet kan ställa till en del när man har för lite, så kan faktiskt dessa vitaminer hjälpa en rätt bra =) En kompis till mig gick jämt runt och var deprimerad, fick en massa antidepressiva som inte hjälpte, sen kom de fram till att hon hade B12 brist.. Så många gånger tycker jag att läkaren ska kolla upp om det fattas nåt i kroppen innan han eller hon skriver ut en massa antidepressiva....

För mig hade det nog inte hjälpt med bara rätt medicinering, numera går jag på samtalsterapi med och det gör hur mycket som helst =)

• Anonym (undrande)

Ok, tack för svaret! Fler som tar antidepressivt/ångestdämpande och Levaxin?

• Anonym (undrande)

puff

• Anonym

Äter levaxin och sertralin. Skulle inte vara några problem enligt min läkare, hon verkade mena att eftersom levaxin har samma funktion som de hormoner kroppen normalt producerar själv så kan levaxin kombineras med allt. Jag vet att det inte är vad som står på fass.se, men jag har iaf. inte märkt av några problem. Tycker det fungerar jättebra, och mina sköldkörtelvärden är bra.

• Anonym

Och jag tar dem ofta samtidigt, men inte alltid. Äter jag kalciumprodukter på morgonen (när jag brukar ta mina mediciner) brukar jag vänta med levaxinet.

• Filips mamma81

ja med, ja har efexor med Levaxin .. de går allt bra.
    jag har blivit smalare med bra bonus på köpet..

Filip är min solstråle dagarna i enda..*älskar*
  • Anonym (undrande)

Ok, tack för era svar! Fler?

• Anonym (Levaxinare)

Äter Levaxin 150 o Sertralin 150 o det går bra TSH ligger superbra, men hade problem efter senaste grav. då min sköldkörtel vart helt "urkajkad"
    Äter du kalciumprodukter på morgonen regelbundet så kommer Levaxindosen att ställas in efter det. Så det spelar ingen roll vad jag hört- Men har du inte ätit kalciumprodukter, ställt in Levaxindosen o sedan börjat äta det så kan den ju behöva fixas till lite, men det e nog bara en marginell skillnad.

lycka till

Svar på tråden Levaxin och antidepressiva