• Air73

Fun City & Himle stugor och camping

Vi har bokat två stugor på Himle camping två nätter nästa vecka och hade tänkt besöka Fun City.

Vad är era erfarenheter av detta ställe? Vi är två familjer med barn på snart två år som ska åka. Vill gärna höra alla åsikter ni har om både Fun City och Himle camping!!

• Svar på tråden Fun City & Himle stugor och camping
  • Majsan70

Fun City är enligt mig det sunkigaste stället man kan hitta. (nästan). Svindyrt inträde för nästan ingenting därinne. Sunkigt tivoli, några trötta åsnor o lite olika djur. Massa personal som knappt förstår svenska om man behöver hjälp. Mängder med getingar brukar där vara oxå eftersom de aldrig tycks ta tag i sitt getingproblem.

Campingen kan jag inte säga nåt om eftersom vi inte campat där.

• Air73

Usch, det där lät ju inget kul! Hur länge sen var det du var där?

Några bekanta till oss var där i helgen och de tyckte visserligen att det var "lite budget", men inte sunkigt, och barnen hade haft jättekul. Men vi vill ju gärna ha andras åsikter också.

• Majsan70
    Air73 skrev 2008-07-21 14:46:35 följande:
    Usch, det där lät ju inget kul! Hur länge sen var det du var där? Några bekanta till oss var där i helgen och de tyckte visserligen att det var "lite budget", men inte sunkigt, och barnen hade haft jättekul. Men vi vill ju gärna ha andras åsikter också.
    Vi var där för två år sedan, men min bror var där i helgen o det har inte blivit ett dugg bättre. Det kostar nästan samma på Skara och då ingår verkligen ALLT i aktivitetsväg.

Vattenlandet är ganska fint,men inte så stort och det enda som var OK därinne.
    Har pratat med flera som har varit där o samma reaktioner hos dem. Lägre pris så hade det nästan varit OK, men inte som det är nu.
  • Air73

Men, visst kostar det 180kr? Tycker inte det låter så fasligt dyrt.

• Majsan70

Skara kostar 220 kronor för allt. Fun City 180 kronor plus kostnad för bumperbåtar o motordrivna fordon.

Så jämför man med vad man får så är det skitdyrt på Fun City.

• Air73

OK. Tack för att du tog dig tid att svara.

Någon annan som har samma erfarenheter eller som tycker tvärt om?

• Majsan70
    Air73 skrev 2008-07-21 15:02:26 följande:
    OK. Tack för att du tog dig tid att svara.Någon annan som har samma erfarenheter eller som tycker tvärt om?
    Så lite så. Hoppas ni får en bra vistelse om ni bestämmer er för åka.
  • gullican

Jag är benägen att hålla med Majsan faktiskt. Var där för några veckor sedan och det var dåligt. Vattenlandet var okej tyckte 5-åriga dottern, hon åkte de olika vattenrutschbanorna typ 100 ggr. Annars var det värdelöst där.

Svar på tråden Fun City & Himle stugor och camping