• Starlet1

Vit eller grå bröstpanel i ett vitt/grått kök?

Vi ska börja renovera ett kök. Det är nu vitt och mintgrönt, med mintgrön bröstpanel. Jag vill ha ett vitt/grått/svart kök och funderar på vilket som är bäst. Vit panel och grå tapet ovanför panelen. Eller grå panel med vit tapet?

Finns det några bra regler där vad som är snyggast, eller nån Fengshui eller nåt sånt? Om man ska ha det mörka under eller över?

Jag har ingen koll alls, men det finns säkert många här inne som har. Tar gärna emot tips och råd.

• Svar på tråden Vit eller grå bröstpanel i ett vitt/grått kök?
  • MiaP

Min smak är vit panel med grått över.

• Starlet1
    MiaP skrev 2008-07-21 14:38:52 följande:
    Min smak är vit panel med grått över.
    Ja, det var min första idé, och är fortfarande. Jag har hittat en jättefin grå tapet. Men min sambo började då fundera på det där med att ha det mörka under det ljusa, och då tänkte jag att jag ska kolla upp det lite.
  • MiaP

Fördelen med att ha vitt under är väl också att du kan byta den grå tapeten enkelt till något annat om du vill. Finns ju såååå mycket fina tapeter idag. Vitt som panel håller sig ju alltid oavsett vad ni väljer för övrigt.

Mintgrön bröstpanel låter snyggt annars

• Starlet1

Ja, ju mer jag tänker på det så har vi nog rätt . Det är nog mer praktiskt med vit panel. Ja, hihi, den mintgröna panelen är skitsnygg

• Martha

skulle nog oxå valt vitt på panelen...  gillar vitt.. :)

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Miss Lau

I vårt förra hus hade vi i köket antikvit panel och grå tapet och det var supersnyggt! I vårt nya hus har vi i hallen grå panel och vit tapet och det är snyggt det med. Men måste jag välja blir det vit panel och grå tapet.

• Freiya

vit panel hade jag också valt!
    det går enklast att matcha med andra färger och är mer stilrent och tidlöst!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Starlet1
    Miss Lau skrev 2008-07-21 20:49:30 följande:
    I vårt förra hus hade vi i köket antikvit panel och grå tapet och det var supersnyggt! I vårt nya hus har vi i hallen grå panel och vit tapet och det är snyggt det med. Men måste jag välja blir det vit panel och grå tapet.
    Antikvitt låter också snyggt, men det är nog inte aktuellt för vår del, eftersom panelen är mintgrön nu .

Kul att höra bägge varianterna.
Svar på tråden Vit eller grå bröstpanel i ett vitt/grått kök?