• bonntös25

bristningar o tatuering!

Går de att tatuera sig på magen om man har bristningar där?
    blir de bra tror ni?De är ingen stor grej!

• Svar på tråden bristningar o tatuering!
  • xenaa

Går och går det väl men det blir nog inte bra. med tanke på där bristningen sitter är huden uttänjd så skulle se konstigt ut med en tatuering där

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • DreadHead

Ja det går, med varierande resultat. Det är svårare att tatuera i ärrvävnad, men en erfaren tatuerare ska inte ha några problem med det.

• Flickan Gud Glömde

Ja det kan du. Jag gjorde mina stjärnor på en magen med MKT bristningar. Blev superbra.

Använd google.se
  • Spartacus

är tatuerad på bröstet och höften och fick bristningar där, så i den orningen blev det inte så knasigt i alla fall

• Jacqueline

kolla mitt galleri...fick bristningar på sidorna första graviditeten så jag gaddade mig på båda sidorna =) nu efter andra grav set dom fortfarande lika bra ut.
    har en drake på magen med (sidan om naveln) den har blivit lite blekare nu efter två grav magar bara men annars e den fin.

• xenaa
    Mrs Vasic skrev 2008-07-21 15:06:01 följande:
    Ja det kan du. Jag gjorde mina stjärnor på en magen med MKT bristningar. Blev superbra.
    Häftigt att de går de trodde jag dock inte. men det måste ha känns lite extra. jag menar just där skinnet är som tunnast.
    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Flickan Gud Glömde
    xenaa skrev 2008-07-21 15:09:49 följande:
    Häftigt att de går de trodde jag dock inte. men det måste ha känns lite extra. jag menar just där skinnet är som tunnast.
    Nej, kändes inget alls, killa lite på blygbenet och höftbenet.
    Ryggrader dock - gaaah.

Det är ingen skillnad på bristningar eller ej.
    Jag tatuerade även över en annan tatuering på samma gång.
    Har aldrig hört en tatuerare nämt att det ska vara svårare, eller ett sämre resultat.
    Många som tatuerar sig just för att dölja ärr.
    Använd google.se
  • Jacqueline
    xenaa skrev 2008-07-21 15:09:49 följande:
    kan säga som så ,där jag tatuerade över mina bristningar (midjan) så kändes det upp i armhålan....buääää va ont det gjorde, ändå har jag en på varje sida hehe
  • xenaa

Ok alltså min tanke är direkt att det är känsligare just där var bristningen är. eftersom huden där är uttänjd.

JAg tycker dock de inte gör ont att gadda sig. bara i början en skön känsla

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Flickan Gud Glömde
    xenaa skrev 2008-07-21 15:19:41 följande:
    Ok alltså min tanke är direkt att det är känsligare just där var bristningen är. eftersom huden där är uttänjd.JAg tycker dock de inte gör ont att gadda sig. bara i början en skön känsla
    Ingen skillnad. Har gjort magen både innan och efter bristningar.
    Använd google.se
  • DreadHead

Ärrvävnad beter sig inte likadant som "vanlig" hud och kör man på som vanligt på samma djup osv så blir det (oftast) inte bra. En erfaren tatuerare är medveten om detta.
    En ful gadd kan se bra ut för ett otränat öga...man kan aldrig räkna med ett lika bra resultat på ärrvävnad som på oskadad hud.

Mrs Vasic skrev 2008-07-21 15:14:45 följande:

Nej, kändes inget alls, killa lite på blygbenet och höftbenet.Ryggrader dock - gaaah.Det är ingen skillnad på bristningar eller ej.Jag tatuerade även över en annan tatuering på samma gång.Har aldrig hört en tatuerare nämt att det ska vara svårare, eller ett sämre resultat.Många som tatuerar sig just för att dölja ärr.
  • Flickan Gud Glömde
    DreadHead skrev 2008-07-21 15:34:58 följande:
    Ärrvävnad beter sig inte likadant som "vanlig" hud och kör man på som vanligt på samma djup osv så blir det (oftast) inte bra. En erfaren tatuerare är medveten om detta. En ful gadd kan se bra ut för ett otränat öga...man kan aldrig räkna med ett lika bra resultat på ärrvävnad som på oskadad hud.Mrs Vasic skrev 2008-07-21 15:14:45 följande:
    Har iof aldrig gått till en kass tatuerare.
    Använd google.se
Svar på tråden bristningar o tatuering!