• Miirakel

Ligamentsmärtor/Foglossning??

Har fått så jäkla ont nu sista dagarna nedåt rygg och bäcken , strålar i högra höften och bak i ryggen när jag sitter och ligger och går , och nu idag så har jag även fått lite "lätt" mensvärk på det , blir lite orolig men säkert inget att haka upp sig på men jag undrar . . är det foglossning ? är mitt första barn så har ju inte den blekaste aning om hur sådan känns

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 15:03
    glömde skriva med att jag gått 16v (15+2)

• Svar på tråden Ligamentsmärtor/Foglossning??
  • didofido

jag har samma, dessutom får jag svinont när jag nyser.. känns som hela inre magpartiet ska slitas loss! mensvärk/molvärk har du för att du växer/töjs ut så du har nog inget att oroa dig för, men är du alltför orolig så kontakta din bm. Jag är själv i vecka 18 å detta har hållt på i 8 veckor, å när jag kollade upp detta så vart det absolut ingen fara, smärtorna hade en orsak.

sköt om dig

• Miirakel
    didofido skrev 2008-07-21 15:09:15 följande:
    jag har samma, dessutom får jag svinont när jag nyser.. känns som hela inre magpartiet ska slitas loss! mensvärk/molvärk har du för att du växer/töjs ut så du har nog inget att oroa dig för, men är du alltför orolig så kontakta din bm. Jag är själv i vecka 18 å detta har hållt på i 8 veckor, å när jag kollade upp detta så vart det absolut ingen fara, smärtorna hade en orsak.sköt om dig
    ja precis så känns det , så det är ju inte populärt att vara pollenallergiker nu hehe Okej vad skönt att det är någon mer , känns lite lugnare att veta att man inte är ensam och att det gått bra för andra med likadana besvär . tack så mycket , detsamma
  • Helle89

Ja Det låter som om du håller på att få foglossning.. jag började känna av det i v 15... Det är tydligen ganska ovanligt att man känner av det så tidigt, speciellt med första barnet.. Men jag är nu i v21 och har fått order från barnmorskan att ta små steg när jag går, inte gå för långt och inte bära tunga saker... Det finns inte så mkt man kan göra åt det, mer än att använda stödbälte senare i graviditeten om det blir värre.

Svar på tråden Ligamentsmärtor/Foglossning??