• Anonym (S)

Missfall i vecka 7!!

Hej!

Vad är det igentligen som händer i vecka 7?
    Jag är en av de som drabbas av återkommande missfall, alla i v 7. Är nu uppe 5 st.
    Självklart så undrar jag varför och blir lessen och förbannad.
    Nån annan som haft upprepade MF/MA? Vad kom man fram till?
    Har ni fått hjälp och isåfall vilken?
    Har ni lyckats få barn nu? Berätta gärna!

• Svar på tråden Missfall i vecka 7!!
  • Anonym (S)

*stånk och stön*
    *puff*

• Livetsgåva

Hejsan, först vill jag beklaga alla dina mf.
    För min del,så fick jag 7 mf irad. Till slut så fick vi tid till gyn,och dom började att utreda.
    I vårt fall,så var det min mans spermier som var dåliga,dom dåliga befruktade mig....Men dom friska kunde inte ens simma.

Så efter en lång kamp,så fick vi ivf,och idag har vi en son på 5.5 år.
    Lycka till och framför allt,sök hjälp.

• haberg

Jag beklagar dina många mf , det måste vara jättetungt för dig! jag har fått ett mf nyligen, också det i v7.... Ja, vad händer i den veckan eg? vad säger sjukvården om det du gått igenom? stor kram till dig!/Hanna

• Anonym (S)

Härligt att höra att det går bra för dem som utreder...

Hanna, jag har inte varit på nån utredning än, ska träffa läkare på onsdag på gyn och höra vad de säger. Kan ju vara att det är nåt fel på min mans spermier?
    Ska bli intressant att se vad som erbjuds i utrednings-väg?

Jag har kollat lite på nätet fast inte kommit fram till att det ska vara nåt speciellt i v 7, bara att det är en känslig vecka och att man inte ska utsätta fostret för nåt. Jag menar man är ju försiktig ändå, när man haft upprepade MF...

Håller tummarna för oss!

Nån fler som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• GrönaDruvan

Jag har aldrig haft missfall och väntar nu mitt första barn.
    Har under hela tiden tänkt "bara man kommer över vecka 7 så känns det bättre"... vet inte varför, men tycker mig läsa om många här på fl som får missfall just i vecka 7.. skumt..
    Går in i vecka 8 på torsdag..

• Anonym (S)

Då håller jag tummarna för dig Zippo!

• Anonym (Ledsen)

Jag har fått missfall idag. Jag är/var i v.6-7.
    Vet inte heller vad som händer då.
    Beklagar alla din mf.

• haberg

TS; skönt att du får komma till läkare, hoppas de ska kunna hitta vad som inte funkar för er och att ni kan komma tillrätta med det, önskar dig en bebis!kram/Hanna

• Anonym (en till)

Jag har också just fått MF i v 6+3. Undrar också vad som händer med fostret just den veckan och om det är något man kan påverka för att det ska gå bättre nästa gång.

Beklagar dina MF. Själv känner jag att ett tidigt MF klarar jag av, men börjar det bli flera på rad så skulle det vara tungt. Jag har läst att man brukar få en utredning om man haft 3 MF i rad.

• Anonym (3:e mf?)

Jag har haft 2 missfall de senaste månaderna. I Maj fick jag missfal i v 6/7 och sedan väntade vi tills jag fick tillbaka mensen innan vi försökte igen och blev då gravida igen. Då blev det dock ett ännu tidigare missfall i v 5.

Nu misstänker jag att jag är gravid igen utan en mens emellan, mensen är 3 dagar sen och jag funderar på att ta ett test. Min man är dock borta den här veckan och jag vill helst att vi ska göra testet tillsammans. Samtidigt är jag orolig för att få ett tredje missfall medan han är borta. Det är så jobbigt att var så här orolig, bara det kan säkert öka risken. Första missfallet hanterade vi rätt bra och tänkte att vi försöker igen. Andra gången blev vi såklart jätteledsna och funderade på om något är fel på oss nu. Om vi nu får ett tredje missfall så vet jag inte vad vi gör... Jag har läst att man kan få en utredning efter tre missfall.

Jag har en bekant som har fel på hormonbalanen som gör att hon hela tiden får tidiga missfall. Hon blir ätt med barn som jag men får inte behålla dem. Det positiva med det är att när de upptäcker att det är det som är problemet så får man hormontillskott för att få behålla barnet. Hon har nu två barn så det finns alltså hopp.

• skånetös78

Beklagar alla som fått missfall, hade själv ett i v 9 förra gången. Jag tror att många missfall runt v 7 beror på att hjärtat aldrig började slå och att kroppen upptäcker detta runt v 7 när hjärtat normalt skulle slå och då stöter bort fostret..

**Blivande Fru Nordström**
  • Anonym

Jag läste nånstans att orsaken till missfall kring vecka 7 är dels att hjärtat inte utvecklats som det ska, dels att det är då moderkakan börjar bildas.

Beklagar

• Anonym

Jag fick själv missfall i v.8-10 nånting.Nu väntar jag bara på att få igång mensen så vi kan ta nya tag & försöka igen. Tog 13 månader förra gången:(

Livet känns verkligen orättvist.

Kram på er alla där ute, hoppas ni får era bebisar så småningom

Svar på tråden Missfall i vecka 7!!