Känner mig så sorgsen
Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, antagligen behöver jag bara skriva av mig. Känner mig så otroligt sorgsen inom mig och vill egentligen bara sätta mig i ett hörn och gråta. Mest ledsen är jag för mina barns skull eftersom jag känner mig som en dålig mamma eftersom min ekonomi är dålig (sjukskriven och ensamstående) och det gör att vi inte kan göra något roligt alls i sommar. Barnen är hemma från dagis nu i 4 veckor och visst åker vi till skogen och går till lekplatsen men det är också det ända vi kan göra. Hade så gärna åkt någonstans med barnen, som till Liseberg eller liknande men gör vi det så har vi inte pengar till mat sen. Jag har varit sjukskriven några år så mina barn har aldrig varit på semester och de enda karusellerna de åkt är vid de två tillfällena vi varit på marknad. Jag vet att åka på semester inte är det viktigaste för ett barn utan det är rena kläder, mat, kärlek och framförallt att få tid med sina föräldrar men jag kan ändå inte hjälpa att jag känner mig ledsen över att deras kompisar åker överallt och de bara får stanna hemma.
Sen har jag inte vänner heller som jag träffar och jag saknar vuxet sällskap ibland så jag håller på att gå av. Även om jag älskar att vara mamma och det gör mig inget att jag aldrig har barnvakt utan tillbringar varenda lediga sekund med mina barn, tvärtom jag älskar det men det hade ändå någon gång ibland varit trevligt att få bara jag också.
Det är inte bara under semestern vi sitter ensamma utan det gör vi alla kvällar, helger och storhelger också (bara julafton vi är hos mina föräldrar).
Usch jag är bara så rädd för att barnen ska tycka att jag är världens tråkigaste och sämsta mamma som aldrig låter de åka någonstans och ha kul, de förstår ju inte alls detta med pengar....
Som sagt vet inte alls vad jag vill med detta inlägget men det var otroligt skönt att få skriva av sig iallafall. Och ni som läst hela vägen, tack så mycket kram