• Loco Madre

Hade era barn feber i samband med att tänderna kom?

Sonen har feber för tredje dagen, inte hög men feber.. jag ska avakta tills imorgon med att ringa BVC. Han håller på att få två tänder och jag har hört att de kan få lite feber när tänderna är på g. Någon som vet om detta stämmer?

• Svar på tråden Hade era barn feber i samband med att tänderna kom?
  • ballerinamuffins

Det är många som inte tror på feber vid tandsprickning,
    min son har alltid haft feber och varit mega snorig vid tandsprickningen,
    avföringen osså helt annat än vanligt.

Så ja dem kan få feber vid tänder.

• michiagnes

Min dotter blev alltid förkyld när hon fick tänder, ibland även feber. Slog aldrig fel, blev hon sjuk så fick hon tänder.

• Loco Madre

okej intressant, hoppas det beror på tänderna då och inte något annat.. han har nämligen nyss varit förkyld med feber så jag blev lite orolig när han fick feber igen efter några dagar bara. men som sagt blir ju ändå till att ringa BVC imorrn.

• MollyJones

Det är inte tänderna som gör feber utan tvärtom. När man är lite förkyld och har högre temperatur i kroppen, så påskyndar det tandsprickningen.

• Minxy

Nepp, Leo hade inte feber när han fick första tänderna. Däremot så hade han 3-dagarsfeber 2 veckor innan första tanden kikade upp

Leo kom till oss 16/2
  • Snäckan6

Dottern får alltid feber när hon får tänder, brukar ligga runt 38,5-39,0 grader. Sonen har fått två tänder (exakt samtidigt) och då hade han 40,3 i feber på nätterna och runt 39 under dagtid i ca en vecka.

• Loco Madre
    MollyJones skrev 2008-07-21 22:29:30 följande:
    Det är inte tänderna som gör feber utan tvärtom. När man är lite förkyld och har högre temperatur i kroppen, så påskyndar det tandsprickningen.
    Okej.. för han verkar inte förkyld eller så, bara feber.. ingen rinnig näsa eller hosta så det var därför jag tänkte på tänderna.. aja verkar iaf ligga ngt samband mellan tänder och feber trots allt..
  • Loco Madre
    Snäckan6 skrev 2008-07-21 22:42:10 följande:
    Dottern får alltid feber när hon får tänder, brukar ligga runt 38,5-39,0 grader. Sonen har fått två tänder (exakt samtidigt) och då hade han 40,3 i feber på nätterna och runt 39 under dagtid i ca en vecka.
    Oj så länge.. pratade du med BVC eller så då och vad sa dom isåfall?
  • Snäckan6

Jag ringde Sjukvårdsupplysningen och de sa bara att en del barn får feber vid tandsprickning, dock brukar den inte vara så hög. Och de ville att vi skulle åka in om den inte började gå ner efter ett par dagar, vilket den gjorde så det blev inget mer.

• Mamma till Rasmus och Amanda

Min son får alltid feber när det är tänder på g.

• Snäckan6
    Snäckan6 skrev 2008-07-21 22:56:23 följande:
    Jag ringde Sjukvårdsupplysningen och de sa bara att en del barn får feber vid tandsprickning, dock brukar den inte vara så hög. Och de ville att vi skulle åka in om den inte började gå ner efter ett par dagar, vilket den gjorde så det blev inget mer.
    Alltså ett par dagar efter jag pratat med dem, jag ringde inte förrän efter ett par dagar.
  • Miltons Mamma

Ja min son har haft feber för varje tand/tänder..han håller på att få 4 hörntänder nu på en gång stackaren och han har feber och är ledsen hela tiden.

men det är säkert olika ..men sonen har fått det varje gång

• Loco Madre
    Snäckan6 skrev 2008-07-21 22:56:23 följande:
    Okej vad skönt att höra att de sa så på sjukvårdsupplysningen också.

Nu ska jag gå och lägga mig. Är lite lugnare nu när jag vet att det kanske "bara" är tänderna.. Blir så hönsig när han är sjuk så det är inte klokt.. Generad
    Tack allihop som tog er tid att svara!

Natti natti..
Svar på tråden Hade era barn feber i samband med att tänderna kom?