• Tess the mess

Vad för ryggsäck till 5-åringen?

Min 5-åring har haft en liten po.p-ryggsäck sedan dagisstarten. Den börjar kännas liten nu då hon går på mycket utflykter och har med matsäck och annat. Så jag skulle behöva tips på en ryggsäck som dels är snygg, dels är bekväm då de går ganska långt och sen ska den också rymma matlåda, dricka, sittunderlag och gärna lite extrakläder också.

• Svar på tråden Vad för ryggsäck till 5-åringen?
  • gohappy

Jag skulle gå in på en sportaffär ...jag köpte mina Everest(stadium märke) ryggor till mina barn när dom började skolan...bekväma för axlarna och vadderad i ryggen så du slipper känna böcker /matsäcken i ryggen....kostade då 249.- sats på ergonomiskt, gör avkall på snygghet.

• Tess the mess

Bra tips! Ska kika in på Stadium=) Någon annan?

• Miss Lau

Gå till en sportbutik och köp en "riktig" ryggsäck. Mina barn har varsin Everest och de är jättenöjda. Everest är ju visserligen lite "lågpris" men gör ändå hyffsat bra grejer och ryggsäckar för barn finns i olika storlekar.

• Tess the mess

Kul med en till som rekommenderar Everest! Alltid lättare att köpa ngt på rekommendation

• gohappy

kan tillägga att dom har hållt tillochmed dragkedjorna för dom är av den kraftigare varianten. Mina barn har haft dom i 5 år och inte ett hål eller så...

• Miss Lau

Tess the mess skrev 2008-07-21 22:54:33 följande:

Kul med en till som rekommenderar Everest! Alltid lättare att köpa ngt på rekommendation
    Jag såg inte det första inlägget när jag skrev mitt Men det är bra och prisvärda ryggsäckar.
  • Gullmamman

Fjällräven Kånken är en klassiker!
    Finns i många fina färger och har både sittunderlägg och termos/drickafack på sidan.
    Min 3-åring har en knall-gul Kånken Mini, hur tuff som helst =)

• Tante tutta

Fjellreven er og en kanonbra sekk!! Bergans er vel den norske utgaven,,,min voksenbergans er 12-15 år,husker ikke helt,og jeg bruker den enda!!

• gohappy
    Gullmamman skrev 2008-07-23 22:55:01 följande:
    Fjällräven Kånken är en klassiker!Finns i många fina färger och har både sittunderlägg och termos/drickafack på sidan.Min 3-åring har en knall-gul Kånken Mini, hur tuff som helst =)
    Men jag har en fråga...är Kånken så egonomisk...tänker mest på dom smala axelbanden? eller har kånken kommit ut i mer anv vänlig utgåva?
  • Totten

Jag vet inte om Kånken är ergonomisk men Bergansryggsäckarna är det. Vi har haft olika till barnen sen dom var 2 år. Bestemor från Norge har skickat!

• Tess the mess

Tror inte Kånken är ergonomisk, men jag tycker verkligen att den är toksnygg!
    Har inte kommit iväg än för att titta på ryggsäckar så jag tar tacksamt emot alla tips

• Suskiv

Mina har Bergans Nordkapp Jr

* rymmer 12 liter så den är rymlig
    * Komperamttionremmar så den går att komprimera om man inte har i mycket grejer.
    * Bärhandtag upp till så det är lätt för förälder att bära väskan i handen.
    * Riktigt ergonomiskt bärsystem direkt anpassat efter barnets storlek. Köper man en liten vuxensäck så passar inte bärsystemet.

Den kostar ju en del ca 350 kr men är värd varenda krona.

• Suskiv

oops , den var visst på 18 liter

Svar på tråden Vad för ryggsäck till 5-åringen?