• Anonym

Jag vågar inte ringa någonstans...

jag har alltid haft svårt för att ringa till okända människor och på senaste tiden har det blivit värre.

jag vågar inte ringa och boka läkartid, dagis för att tala om att barnet inte kommer idag...vågade inte ringa förlossningen då jag behövde men tog mig i kragen dagen efter och ringde.
    jag vågar knappt ringa min mamma, eller andra jag känner.

ringer någon mig så låter jag det alltid ringa och sen ringer jag upp en stund senare för då är jag mer beredd på samtalet.

vad är det för fel på mig?

jag får ångest och tänker nej nej nej när jag måste ringa någonstans.

• Svar på tråden Jag vågar inte ringa någonstans...
  • Anonym (pojkvännen)

Hej ts

Förstår att din telefonfobi är jätte jobbig.Min pojkvän har oxå TF och det här året har den blivit 100 ggr värre!Han klarar knappt av att svara när det ringer,han gör det i enstaka fall, och han har otroligt svårt för att ringa.Jag tycker oxå att det är jätte jobbigt eftersom även jag blir drabbad

Tänk på att du inte är ensam om det och att det inte är något fel på dig.

Hoppas det ordnar sig för dig!

• Anonym (lisa)

Det är inget fel på dig. Massor av människor är rädda för att ringa, och jag är också sån. Jag tycker det är ok att ringa de jag känner, men undviker det annars.

Enda sättet att komma över det, är väl att ringa mycket och tänka på att de inte kan se en eller veta hur man ser ut. Jag blev tex lite bättre på att ringa till csn, när jag blev tvungen att ringa dit ofta. Brukade tänka på att jag nog var deras hundrade samtal den dagen, och att de glömt mig vid nästa samtal.

• Anonym

Jag har oxå svårt för att ringa/svara i telefon. Helst när jag inte vet vem det är. Ska jag ringa t.ex. sjukhus/skola & såna ställen så vill jag vara ensam hemma. Men jag blir jättedarrig & svettig.

Svar på tråden Jag vågar inte ringa någonstans...