• Venna

Vart kan man köpa passepartout?!

ag har en ganska stor svartvit bild som jag skulle vilja rama in i en svart ram som jag har. Det ser lite "tomt" ut och jag skulle gärna vilja få fram bilden ytterligare med att ha en passerpatout kring bilden. Vart hittar man sådana för inte allför dyrt pris?

• Svar på tråden Vart kan man köpa passepartout?!
  • MrsQ

Varför inte göra en själv!!!

Kan bli coolt om du tar den tapeten du har på väggen o fixar en

• Venna

Åh, Gallerix tänkte jag inte ens på att det fanns!

Ja, det skulle vara rätt snyggt att ha tapet som passerpatout...problemet är bara att väggen är målad vit!
    Men jag har seriöst tänkt på att det kanske borde gå att göra en själv av en tunnare kartong/tjockt papper, men de flesta passerpatouter är ju liksom snedskurna, och det kan nog vara svårt att få snyggt.

Jag hittade på Clas Ohlson (av alla ställen), men de fanns bara upp till 40x50 cm eller nåt och jag behöver större ändå.

• skåne tjej

annars så har säkert Gallerix.

First God created man, then he had a better idea...
  • Butterscotch
    Venna skrev 2008-07-21 23:56:55 följande:
    Jag hittade på Clas Ohlson (av alla ställen), men de fanns bara upp till 40x50 cm eller nåt och jag behöver större ändå.
    På Gallerix kan man ju specialbeställa ramar (med tillhörande passepartout) i de mått man vill ha, så det borde gå fint att bara köpa passepartout också.

Hoppas att det går bra, och att det inte kostar alltför mycket!
  • tove06

Panduro och Åhlens vet jag har...Sen finns det på Kreatima också...

• Freiya

hornbach skär till i de mått man vill ha. inte speciellt dyrt heller. en femtiolapp kanske.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Venna
    jeikei skrev 2008-07-23 22:00:17 följande:
    Annars kan du ju alltid köpa en Passepartoutskärare och kartong och göra själv.www.slojd-detaljer.se/PSLWeb/product.aspx.. nja de vet jag inte.. men du kan ju använda den många gånger sen ;)
    Åååh, vilket bra tips! Så hiskeligt dyrt var det ju inte. Svårare att få det snyggt bara, men man kanske borde försöka. Det händer ju emellanåt att man behöver en passepartout i nåt konstigt mått och då kan det ju vara bra att ha
  • Venna
    tove06 skrev 2008-07-23 22:01:45 följande:
    Panduro och Åhlens vet jag har...Sen finns det på Kreatima också...
    [/citat]
    Freiya skrev 2008-07-23 22:03:51 följande:
    [citat]
    hornbach skär till i de mått man vill ha. inte speciellt dyrt heller. en femtiolapp kanske.
    Hörni hörni...jag bor i värsta lilla byhålan och har aldrig hört talas om de affärerna! Finns de på nätet?
    Hornbach lät annars som en vettig prisklass...Fast de kanske finns i nån större stad i närheten? Man kan ju alltid hitta ursäkter för att få åka iväg på shopping lite längre än till Ica typ
  • Freiya
    Venna skrev 2008-07-23 22:16:23 följande:
    Hörni hörni...jag bor i värsta lilla byhålan och har aldrig hört talas om de affärerna! Finns de på nätet?Hornbach lät annars som en vettig prisklass...Fast de kanske finns i nån större stad i närheten? Man kan ju alltid hitta ursäkter för att få åka iväg på shopping lite längre än till Ica typ
    haha :)
    hornbach är ett byggvaruhus som har lite allt möjligt. finns iaf i göteboeg och stockholm, sen vet jag inte. men det står säkert på deras hemsida.
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • P28

Jag brukar åka till Hornbach för passepartouter, det kostar 40-50 kronor för en 30x40 storlek.

Svar på tråden Vart kan man köpa passepartout?!