• AngelEye78

Försöker hjälpa min vän att hitta en speciell barnbok. Afrikansk pappa, svensk mamma. LÄS

Som rubriken lyder så söker jag en barnbok om just olika kulturer då föräldrarna kommer från olika länder.

Min vän har hört talas om en barnbok om en svensk mamma och en afrikansk pappa och de får barn tillsammans. Har för mig att boken hjälper barnet när det är lite ändre att förstå varför det inte är helt vitt eller helt svart, m.m. (kommer inte ihåg allt hon sa om boken tyvärr)

Nån som vet av någon sådan bok? vart kan man hitta dem isf för frågade på akademibokhandeln i stan och de visste inget (kanske inte orkade leta heller då man inte hade ett namn på boken:/)

Alla tips skulle vara sååå bra :)

• Svar på tråden Försöker hjälpa min vän att hitta en speciell barnbok. Afrikansk pappa, svensk mamma. LÄS
  • AngelEye78

mm ser bra ut men ska vara mer specifik att ena föräldern är från afrika och den andra från sverige... och varför det blev som det blev, varför h*n har den färg h*n har m.m. Varför inte ena föräldern inte bor i sverige eller liknande.. typ

Jag är så dålig på att googla, så dålig fantasi på att söka på saker då jag inte vet vilka ord som jag ska söka på.. idé torka

• bäbis0804

kom att tänka på de här tre böckerna, men tyvärr inte om varför "det blir som det blir". Roliga är de, framför allt den första!

gå till biblioteket och fråga! de kan säkert hjälpa dig på barnavdelningen

Min modiga mormor / text: Inger Jalakas
    Min modiga mormor och noshörningen Nofu / text: Inger Jalakas
    Min modiga mormor och den dansande elefanten / text: Inger Jalakas

• mcintosh

jag ar svensk och har en afrikansk make sa ar mkt intresserad av denna bok nu :)

om du inte hittar den sa kan jag tipsa om Mandelas sagobok, finns tillochmed pa svenska!

Svar på tråden Försöker hjälpa min vän att hitta en speciell barnbok. Afrikansk pappa, svensk mamma. LÄS