• aabb

Södertälje sjukhus - förlossnignen/BB - bra eller dåligt?

Södertälje sjukhus - förlossnignen/BB - bra eller dåligt?

Är det någon som har erfarenheter, bra som dåliga?!

Har ni haft några problem med att få plats för pappan på nätterna, dvs att få ett eget rum på BB för familjen?

• Svar på tråden Södertälje sjukhus - förlossnignen/BB - bra eller dåligt?
  • Star84

Födde vår dotter där juni 04.
    Tyckte det va helt underbart all personal va hur söta som helst.
    Hade dock ej familjerum men vet att de har, har även öppnat bb+ där även syskon får bo.

• lurksmulan

Jag är jättenöjd med Södertälje!
    Jättegullig personal (som gör milkshakes åt en!) och fina rum.
    Min man sov inte kvar på sjukhuset så jag vet inte hur lätt/svårt det är att få familjerum, men jag fick sova själv med sonen i två nätter och sista fick vi sällskap.
    Jag har bara positiva erfarenheter därifrån, och de jag känner som fött där är också nöjda.

• lurksmulan

Ja just det, bb +. Vi var där och tittade och det var stort och fint men det bodde nog inte en enda familj där, det var helt knäpptyst och folktomt!

• Helly78

Jag hörde att det är bra i södertälje.. Har en släkt som jobbar i bb där..
    Födde en dotter i Huddingesjukhus, men är inte nöjd.

Men nästa gång tar jag södertälje..

• Ulrica80

Min morbror & han tjej fick sin lilla flicka där förra veckan & va JÄTTE nöjda...!!!Men för oss e d bb sthlm som gäller..

• aabb

Helly78 - varför var ej Huddinge bra tyckte du?

• Helly78

aabb,,,

Det finns en tråd om Huddinge sj.. Har skrivit där om missnöjd.
    anntar det va otur den dan..?

• Lindakaivi

aabb:
    När ska du föda?

Jag har bf 23 juli och ska föda på Tälje BB.

Har bara hört positiva komentarer, dom har öppet hus den 22 juni kl 18-20! Ring och anmäl dig och gå dit... 08-550 424 24

• malla76

Jag har fött på södertälje bb -02. Och jag upplevde förlossningen som hemsk den bm som förlöste mig var jätte dålig lyssnade inte på mig eller sambon och allt blev pannkaka.
    Där iimot så var BB+ jätte bra vi fick jätte bra hjälp och pappa fick sova över så länge han ville.

Men detta är ju bara min åsikt.

• lurksmulan

Rekomenderar INTE öppet hus på Södertälje! Man får inte ens gå in i samma byggnad som förlossningen utan sitta och titta på diabilder från Huddinge sjukhus!
    Vi upplevde dessutom att vi inte fick höra något som vi inte redan hört på föräldrautbildningen.
    För mig var det en stor besvikelse, jag ville få se själva förlossningen för att känna igen mig lite när det var dags, men så var det alltså inte.

Ska tillägga att jag födde på Södertälje i januari i år.

• aabb

Tack alla - är det fler som har åsikter så får ni gärna också svara...

• Tarren

Födde på s-tälje i januari. Förlossningen var toppen, hade underbara barnmorskor!!!
    bb tyckte jag var sådär. Det blev iof full rusch när jag varit där en dag. Kändes ibland som att man blev bortglömd, för att det funkade ganska bra för oss m ammning osv.

• Lindakaivi

Nån som kommer ihåg vad deras bm hette?

• lurksmulan

Jag hade flera men en hette Lillemor nånting... en annan var pensionerad och kom bara in och hjälpte till ibland.
    Sen var det en jättegullig sköterska på förlossningen som hette Rosette!

• Tarren

Therese hette den ena och sen hade vi en bmstudent som hette Annicka. Och jag har för mig att hon som jag hade när jag skrevs in hette Yvonne..

• Lindakaivi

ingen som kommit på natten och haft Anette (Nettan)

• Ängsklocka

Jag födde sonen på Södertälje i april 03.
    Hade en jättegullig bm (Lillemor) och en bra uska + en student. Det var toppen.
    Efter förlossningen hamnade vi på Lätt BB (som det hette då). Maken stannade med mig och sonen där i tre nätter. Mysigt!

Svar på tråden Södertälje sjukhus - förlossnignen/BB - bra eller dåligt?