• mickii

Svart hårfärg i ansiktet,hur få bort?? fan.....

jag färgade underhåret svart igår..resultatet blev lyckat förutom att det sitter fast svart färg över örat som lixom går ut en bit mot ansiktet,ser förjäkligt ut om jag har uppsatt hår:(! har skrubbat med tvål,.schampo inget hjälper.

någon som har tips hur man kan få bort färgen eller bleka lite eller nånting bara..

• Svar på tråden Svart hårfärg i ansiktet,hur få bort?? fan.....
  • Cocco

testa lite sprit det brukar lösa det mesta alternativt yes diskmedel annars fungerar säkert en nagelborste att slipa bort färgen med

• bellanbus

Nej inte när skadan väl är skedd har jag inget bra tips...aceton kanske?

Däremot fick jag tipset en gång att smörja in panna, nacke, öronsnibbar etc. med en fet kräm innan man tog i färgen, tydligen ska det lättare gå att få bort färgen då.
    Jag gör det alltid och har aldrig färg någonannanstans än i håret, det är liksom bara att torka bort om där kommer utanför.

Toys and flavours....tjoss
  • xenaa

Pröva att smörja bort färgen med en riktigt fet kräm, eller prova med aceton.

De brukade funka på mig iaf

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Themis

Man måste torka bort färg som hamnat fel meddetsamma efter infärgning, kolla alltid i spegel.

Sprit och aceton nu irriterar bara huden och löser troligen inte färgen heller, testa en scrubbcreme istället och peela bort den översta huden, de yttersta lagren slits bort på ett par dagar.

• kidA

jag brukar gnugga med aceton. funkar fint.

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • mickii

okej..tack för tipsen..ska pröva alla olika metoder!

• Reglementet

Diskmedel, det funkar alltid.

• r78ks

Aceton - super men svider lite

• mickii

jag hade ingen aceton hemma,men diskmedel funkade,och sen tog jag lite melon vodka,skrubbade som en galning,huden är lite irriterad men färgen är borta:)

¨tusen tack

Svar på tråden Svart hårfärg i ansiktet,hur få bort?? fan.....