• catty86

Hur lång tid tar det innan du somnar på kvällen?

För mig tar det minst en halvtimme, oftast en timme. Har för mycket tankar som bara virvlar.

Sambon somnar på max 10 minuter.

Hur är det för dig?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan du somnar på kvällen?
  • Noctis

Jag somnar på max tio minuter. När jag var gravid var det däremot svårare att somna samt att även sova ordentligt på nätterna.

• TRistaNsMammis

lägger mig ner o så blir allt bara svart =)

• hally

Jaa...om jag hinner lägga huvudet på kudden så tar det väl 1 sekund kanske

• Olw

Det tar nog 20-40 minuter tror jag.
    Min man sover efter fem minuter typ...

• catty86

Oj, vad skönt det måste vara att somna direkt! Blir lite avundsjuk!

• Butterscotch

Några minuter, för det mesta. Fast då går jag förstås inte och lägger mig förrän jag är trött. Om jag har mycket att bekymra mig för kan det dock ta längre tid innan hjärnan hunnit varva ner och jag kan somna.

• dixx

så fort jag lägger huvudet på kudden så sover jag typ..

• Laire

Jag har också mycket tankar och kan ligga i timmar, men för att somna bestämmer jag mig för att inte tänka. Jag fokuserar bara tankarna på mörkret, allt som dyker upp skjuter jag åt sidan och "ser" på mörkret. Inga tankar om mörkret heller, utan bara att jag koncentrerar mig på att titta på det.

Det är så trist att man somnar på en kvart max.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • MammaMandiz

Har väl inga sömnsvårigheter precis, men somnar inte jättelätt heller. Kanske somnar på 20-30 min. Om jag har suttit vid datorn har jag märkt att det blir betydligt svårare att sova. Allt snurrar i skallen en bra stund efteråt.

När jag var gravid slocknade jag överallt. Det var bara att lägga sig/sätta sig. Sov överallt. Till och med på jobbet!

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • babydollen

för mig brukar det ta tid... upp till en timma, tyvärr... har alltid varit sån

• studentbruttan29

1-4 timmar..vet ej varför.

• Tecken

Oftast tar det ca 1-3h. Jag har altid varit så, ändå sedan jag var liten (ca 5-6 år, längre tillbaka minns jag inte hur det var). Men jag anser mig inte ha sömnproblem, jag vet ju att det är såhär och lägger mig därför i tid.

• cicci85

Jag somnar när jag lägger huvudet på kudden, jätteskönt! Dagen innan min igångsättning hade jag svårt att somna, det tog 10 minuter...
    sambon har jättesvårt att somna i sängen, han ligger å vrider sig nån timme sen lägger han sig på soffan istället och somnar direkt...

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan du somnar på kvällen?