katt på balkong
fick veta att katt på balkong så ska man ha nät var visst lag på det men har letat men hittar ju inte hur högt nätet ska vara..
Någon som vet?
fick veta att katt på balkong så ska man ha nät var visst lag på det men har letat men hittar ju inte hur högt nätet ska vara..
Någon som vet?
Vi har nät från golv till tak över hela balkongen. En självklarhet för vår katts trygghet.
Vi har hela vägen upp till taket. Vissa, ( vår hona är en av dem), katter klättrar ju o det är onödigt att chansa.
okej jag hade inte tänkt ta ända upp men kanse bäst så som ni skrev dom kan ju klättra..
det första Smilla gjorde när vi nätat in balkongen (från topp till tak) var att klättra hela vägen opp, så jag rekommenderar VERKLIGEN att du nätar ända upp. När hon är busig klättrar och hoppar hon i det så om det inte hade varit ända upp så hade det nog böjt sig också...
lycka till!! SUPERBRA lag tycker jag!
min katt försöker inte ens hoppa upp på räcket eller så. han gör sig inte besvär med sånt tjockisen.
är han på balkongen ligger han bara å solar.....
visst är de bra med sån lag....men för mig känns de onödigt. men men...lika bra å följa lagen. jag ska bara näta en bit, eftersom min katt inte bryr sig.
jag har me funderat på att näta en bit visserligen bor jag så pass bra för enligt lagen behöver jag inge nät bor inte så högt upp men funderar på nät enndå för att skydda mina katter..
Bättre att göra så gott man kan innan olyuckan är framme
Förslag på var man köper nät? E de typ höns nät??
Hur satte ni upp nätet?
Måste man borra i teglet då?
svetsnät är både snyggare och stabilare. vi har också gjort en träram. det finns ett par bilder i mitt galleri som visar min balkong lite, man kan iaf se typen av nät och ramen.
Svetsnät kan helt klart rekommenderas, till och med snyggt!
Hönsnät ska man undvika då katterna lätt fastnar med klorna i öglorna.
många använder kompostgaller som de sätter ihop och fäster på en ram.