• Fragole

Är det bara Britax som har isofix-fästen?

Jag försöker få klarhet i hur det ligger till. Jag har hittills bara hittat Britax som har isofixfästen... Nån som vet flera märken?

Vad har ni för erfaranheter av isofix? Blir det klumpigt i bilen? Tar det mer plats än en vanlig bilstol?
    Stolen ska användas till barn över 5mån.

• Svar på tråden Är det bara Britax som har isofix-fästen?
  • Fragole
    Krabbolina skrev 2008-07-22 11:50:34 följande:
    akta graco har också isofix.
    ok, ska kika lite mer noga på dom då
  • Delphi77

Brio har på sitt babyskydd med bas, Primo så jag gissar att de även har på stolar för större barn.

• Krabbolina

sen tror jag att emmaljunga har det med eftersom man kan sätta deras babyskydd på vagnchassit om man har en adapter.

• Fragole

tack för era tips. Jag googlar som bara den, men hittar ändå bara britax... Jättekonstigt... Jag söker på "isofix bilbarnstol" och då ploppar bara massor av britax-träffar upp.
    Vad kan jag söka på annars? Nån idé?

• Fragole

krabbolina: Tackar för tipsen!

• Fragole

Jag puffar den andra frågan lite:

Hur klumpiga är dom eg? Blir det nån skillnad från en vanlig stol?

• hej88

Vi har en brio primo med bas, den är jättesmidig! Inte alls klumpig!

• cicci85

En nackdel är ju att isofixstolarna bara är upp till 18kg...

• Fragole
    cicci85 skrev 2008-07-22 19:35:01 följande:
    En nackdel är ju att isofixstolarna bara är upp till 18kg...
    ja är det så med alla isofix-stolar alltså? Jag har letat info hela dan, men inte riktigt fått klarhet i det tycker jag...
  • cicci85
    Fragole skrev 2008-07-22 19:37:53 följande:
    ja är det så med alla isofix-stolar alltså? Jag har letat info hela dan, men inte riktigt fått klarhet i det tycker jag...
    vad jag vet så är det bara aktagraco duologic och britax fixway som har isofixfästen, volvos bilstol oxå kanske... De är iaf bara upp till 18kg. På säkerhetsbutikens hemsida står det att det inte finns några isofixstolar som är godkända mer än till 18 kg.
  • Fragole
    cicci85 skrev 2008-07-22 19:50:17 följande:
    vad jag vet så är det bara aktagraco duologic och britax fixway som har isofixfästen, volvos bilstol oxå kanske... De är iaf bara upp till 18kg. På säkerhetsbutikens hemsida står det att det inte finns några isofixstolar som är godkända mer än till 18 kg.
    ok tack! Jag har vart in på den sidan några gånger idag men tydligen missat den infon
Svar på tråden Är det bara Britax som har isofix-fästen?