• svartvit

vilken lön hadde ni som lokalvårdare nattetid på en helg???????

hej jag ska jobba som lokalvårdare på helgerna o det blir under nattetid, skulle vilja höra om det är någon som vet en ungefärlig lön???? någon som jobbat helg o natt inom lokalvård vad fick ni???

• Svar på tråden vilken lön hadde ni som lokalvårdare nattetid på en helg???????
  • Tecken

Om du jobbar "vitt" så går du väl under något kollektivavtal, kolla i det avtalet vad som gäller vid OB.

• anjasmamma

Brukar iaf vara samma ob vare sig man jobbar dag eller natt på helgen.... Inget extra att jobba lördagnatt motför lördag-dag alltså.

• svartvit

va?? kan det verkligen stämma?? lät ju jättekonstigt. natt OB är väl mycket högre än helg OB?????

anjasmamma skrev 2008-07-22 20:16:37 följande:
    Brukar iaf vara samma ob vare sig man jobbar dag eller natt på helgen.... Inget extra att jobba lördagnatt motför lördag-dag alltså.
  • svartvit

har inte fått något avtal än ska börja om en vecka, men vill veta lite innan.

Tecken skrev 2008-07-22 20:15:12 följande:
    Om du jobbar "vitt" så går du väl under något kollektivavtal, kolla i det avtalet vad som gäller vid OB.
  • LillaÄrtan

Det bror på vart du ska jobba, kollektivavtal osv.

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Agni
    svartvit skrev 2008-07-22 20:26:37 följande:
    Menn du vet väl vilket fack det hör till? Då är det ju bara att läsa deras kollektivavtal? Finns säkert på internet.
  • LillaÄrtan
    svartvit skrev 2008-07-22 20:26:37 följande:
    Jo men om du tex jobbar för din kommun så har dem ju kollektivavtal dvs alla tjänar si o så mycket i timmen...
  • svartvit

har ingen aning vilket fack jag jobbar för, tror att det hör till fastighetsanställdasförbund om jag inte har fel, hur kan jag kolla det på internet?? ursäkta att jag låter hel dum, har inte bott i sverige så länge. tack iaf för att ni svarar

• LillaÄrtan
    svartvit skrev 2008-07-22 20:32:31 följande:
    har ingen aning vilket fack jag jobbar för, tror att det hör till fastighetsanställdasförbund om jag inte har fel, hur kan jag kolla det på internet?? ursäkta att jag låter hel dum, har inte bott i sverige så länge. tack iaf för att ni svarar
    Är du medlem i facket?
    Det står på dina räkningar varje månad vilket fackförbund du är medlem i... Fast du borde nog veta vilket du är med i
  • fröken argbigga

Fast det spelar ingen roll vilket fackförbund den anställde är med i. Det intressanta är om arbetsgivaren har tecknat kollektivavtal, och isfl. med vilket fackförbund.

• Tecken
    svartvit skrev 2008-07-22 20:25:53 följande:
    va?? kan det verkligen stämma?? lät ju jättekonstigt. natt OB är väl mycket högre än helg OB?????
    Nej, inte alltid. T ex när jag jobbade inom vården (Kommunal, HÖK-avtalet) så var det samma hela helgen, dag som natt. Och lite mer på storhelger, men samma sak där: Lika mycket OB på Annandag Påsk som Nyårsnatten...
  • svartvit

nej jag är inte medlem i facket, men jag tror att om jag skulle gå med i det så skulle jag tillhöra fastighetsanställdasförbund

LillaÄrtan skrev 2008-07-22 23:10:20 följande:
    Är du medlem i facket?Det står på dina räkningar varje månad vilket fackförbund du är medlem i... Fast du borde nog veta vilket du är med i
Svar på tråden vilken lön hadde ni som lokalvårdare nattetid på en helg???????