• Clara s

Vad ska jag inreda det tomma barnrummet med?

Behöver lite tips! Har ett tommt barn rum som vi vill få trevligt till att bebisen kommer, vad är det vi behöver.
    Det enda jag spontant kan komma på är en spjälsäng, men det kommer att eka i rummet om vi bara skulle ha en säng.
    Vi vill få det mysigt och ombonat!
    Skötbordet ska vi ha på toan.
    Man vet inte så mycket om vad man kan behöva vid första barnet!

Tack, Clara

• Svar på tråden Vad ska jag inreda det tomma barnrummet med?
  • wellah

sätt in barnvagn, klädskåp, leksaker osv där. Barnrum brukar väl inte bli använda så mkt i början ändå. Det är väl vanligare att bebis sover i mamma och pappas sovrum!

• 888

Hej! Om du står ut med att det ser lite tomt ut skulle jag vänta. När väl barnet kommer och kanske växer till sig lite kommer det nog snart att falla sig naturligt vad som behövs. En mysig mjuk matta, gardiner och lite fina blommor (och säng såklart) skulle jag ha! Lycka till!

• wilda67

Vi håller på att göra iordning bebbens rum, nästan färdigt snart
    Nu har vi ju skötbord därinne, byrå med hans kläder i, spjälsäng & fåtölj som kommer att bli en mysig plats att amma på
    Men är nog som "wellah" säger, att så mycket kanske inte bebben kommer att vara där..mysigt att göra iordning är det iallafall!

• Clara s

Ja, ni har nog rätt får kanske vara lite tomt i början. Men matta och blommor är ju alltid bra!!

Tack, C

• Mamma2001

vi ska börja inreda bbayrummet i sommar med garderob/hylla,spjälsäng,kanske nån mini soffa.. tänkte ev ha en skönare fåtölj som man kan sitta och amma i,gardiner,tavlor,tavellister,matta etc.

• tpw

såg en kompis som hade en list med krokar där ofta använda bebiskläder hängde- praktiskt + de är ju så fina så det blev mysigt inredningsmässigt också.

• bubbelmaja

Förutom det de andra sagt kanske du kan ha en liten cd eller i alla fall en högtalare där så kanske du kan sitta i fåtöljen och amma och lyssna på vacker och rogivande musik

• lurksmulan

I vår sons rum finns det egentligen inget som är hans ännu. Han är nästan fem månader och har sin säng inne hos oss fortfarande.
    I hans rum finns en garderob som är hans (egentligen... men hans kläder ligger i en byrå mycket närmare skötbordet som är i badrummet.) och sen står hans babysitter och babygym här inne när vi plockar ihop för kvällen.
    Annars har vi datorn och gästsäng här fortfarande. Han behöver inte sitt rum och vi har ingen lust att ställa ut datorn i vardagsrummet förrän det är nödvändigt.
    Men om ni inte behöver rummet till något annat så finns det massa fina saker att ställa in.
    Ni kan t.ex sätta upp en hylla med någon fin ljusslinga på som kan funka som nattlampa.
    Lägga in en gosig matta och ställa in en stor back för leksaker.
    Sätta upp lite fina tavlor och kanske ett klädsträck med klädnypor som ni kan sätta fast kort på bebisen på (och senare h*ns egna konstverk).
    En byrå eller garderob är bra att ha och kanske som nån sa, en fåtölj som du kan amma i.

• Mums

tips:

om du är med i Ikea family så får du gratis hjälp av deras heminredare! De tar fram förslag för hela rummet!

• Senap

En bra fåtölj att amma/mata barnet i (så du inte behöver springa så långt på natten)

Svar på tråden Vad ska jag inreda det tomma barnrummet med?