• Peppri

Vattnigt kräk med vita klumpar i

Idag har min 8-veckors börjat kräkas på ett sätt han inte tidigare gjort. Det kommer direkt efter han ätit och är vattnigt med vita klumpar i och det kommer mycket. Annars kräks han nästan aldrig och händer det så är det bara lite som kommer upp och det ser då ut som vanlig mjölk. Han har varit lite lösare i magen också men färgen på bajset är gult som vanligt. Ska man vara orolig?

• Svar på tråden Vattnigt kräk med vita klumpar i
  • Flickan och kråkan

Jag har ingen kräkbebis, men det kräk som kom när jag helammade såg ut så. Det var bara när han kräktes upp överskott (ätit för mycket) det såg ut som mjölk. Hade det varit lite längre i magen. Vattnigt med små vita "bitar" i.

• johlinn

*vinkar till Peppri*
    Vi har ju sond på våran lilla. För att kolla sondläge drar vi upp lite maginnehåll och då ser vi hur det ser ut utan att bebis kräks sas. När maten har varit längre i magen så är det precis som frösöblomster skriver vattnigt med vita prickar i och när maten varit kort tid i magen så ser det ut som mjölk med lite slem i. Så hur kräkset ser ut behöver inte vara så konstigt, sen varför han kräks har jag ingen aning om... kanske inte var till nån hjälp...

• Peppri

Jag tycker bara att det är lite konstigt att det ser ut så när han kräks precis efter han ätit. Borde det inte vara mer som mjölk när de kräks då? Nåja, det har blivit lite bättre. Nu när han åt nyss så kräktes han väldigt mycket mindre och han har pruttat luft också. Vi får väl se hur natten artar sig. Han känns lite piggar i humöret också, så vi hoppas att han är bättre.

*vinkar tillbaka till Johlinn*

• Flickan och kråkan

Tror faktiskt inte du behöver oroa dig. Min pojke kräktes också efter han ätit då han nu kräktes. Det var ändå "gammal" mjölk som kom upp. Han kräktes av luft och annat han svalt, inte pga att han ätit för mycket.

• Bruden1

Så har min 8 veckor med!
    Kan kräkas direkt efter hon ammats eller lång tid efter, kanske nån timme/timmar efter när hon bara ligger i gymmet eller så.... och då är det vattnigt med vita prickar, så det e nog helt normalt! verkar det ju som

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Peppri

Tack för era svar! Idag är han tillbaka till sitt vanliga jag. Det kom lite mer sånt där kräk under kvällen igår och bajset var lite grönare än annars. Det var kanske inget han fått i magen, utan bara en kräkdag eller nåt. Men när en sjuåring stoppar fingrar i munnen på gossen efter att ha tagit i en orm och utan att ha tvättat händerna ordentligt, då blir man lite orolig!

Svar på tråden Vattnigt kräk med vita klumpar i