• anjasmamma

Höjning av OB i kommunal?

Har fått för mig att ob-ersättningen inom kommunal sklle höjas nu 1 juli?
    Kan nån bekräfta det eller har jag drömt?

• Svar på tråden Höjning av OB i kommunal?
  • Söderlund

Jopp! Jag kan.

Storhelg 91:10 kr/tim
    Veckoslut 45:50 kr/tim
    Natt 36:90 kr/tim
    Kväll 18:30 kr/tim

Storhelgen är det som ökat mest. Tycker det är lite synd faktiskt. De borde öka på det andra mer :I :p

• Anna Paulita

Jag tycker storhelgsersättningen är för låg, den borde nöjas mer. 91 spänn för att vara hemifrån på julen. I think not!

• anjasmamma

Hm... Fick nyss den nya kalkylen från vår assistanssamordnare och där ser det nu ut så här:

kväll: 17,55
    natt: 35,25
    helg: 43,25
    storhelg: 86,50

Undrar varför det är olika, är ju samma avtal liksom.

• anjasmamma
    Anna Paulita skrev 2008-07-22 23:05:15 följande:
    Jag tycker storhelgsersättningen är för låg, den borde nöjas mer. 91 spänn för att vara hemifrån på julen. I think not!
    Fast jag tycker det är jättebra. Jobbade inom hotell&restaurang tidigare och då fick man inte ett öre extra på julafton för det var inte en röd dag. 33:- extra/röd storhelg. Vanlig helg 16,50:-
    Den OB:n suger!!
  • anjasmamma

Men det är klart, kanske har att göra med att vi har högre timlön än inom den kommunala vården... Jobbar extra i hemtjänsten och där är min timlön 16:- mindre/timme.

• Tecken
    anjasmamma skrev 2008-07-28 15:24:47 följande:
    Hm... Fick nyss den nya kalkylen från vår assistanssamordnare och där ser det nu ut så här:kväll: 17,55natt: 35,25helg: 43,25storhelg: 86,50Undrar varför det är olika, är ju samma avtal liksom.
    Är du säker på att det är samma avtal? HÖK AB 07 och KFO är ju t ex två kollektivavtal inom Kommunal, och mellan dem kan det skilja en del.
  • J W

Fru Indosaurie skrev 2008-07-28 16:39:59 följande:

hur såg det ut innan höjningen då?
    För oss är det enligt inlägg 1, innan var det som inlägg 3 (plus minus nå ören)
  • anjasmamma

innan var det:
    kväll: 16.50
    natt: 33.nåt
    helg:40.95
    storhelg: 81.nåt

nä det kanske inte är exakt samma. Jag trodde det eftersom jag haft samma ob både hos hemtjänsten och som assistent förut.

• J W
    anjasmamma skrev 2008-07-29 08:53:19 följande:
    innan var det:kväll: 16.50natt: 33.nåthelg:40.95storhelg: 81.nåtnä det kanske inte är exakt samma. Jag trodde det eftersom jag haft samma ob både hos hemtjänsten och som assistent förut.
    men i samma kommun?
Svar på tråden Höjning av OB i kommunal?