• En massa kärlek

Tips på sommrig fräsch middagsmat?

Har bjudit min tjejkompis på middag i mårrn, men har noll ideer vad jag ska bjuda på, hon gillar tyvärr inte vitlök vilket jag bara älskar, vad ska jag laga?
    Har kanske du något tips?

Kram/ Maria

Kevin & Liams mamma :)
  • Svar på tråden Tips på sommrig fräsch middagsmat?
  • LanaLee

Min sambo gjorde en jättegod gratäng iförrgår som kändes lätt och inte så "tungäten" :)

Koka ris och blanda ihop med kassler skuren i bitar,
    blanda ihop detta med röran och lägg i en ungsform, lite riven ost över och in i ugn en stund.

Röran består av en 3'a grädde och en burk sweet and sour med annanas, tillsätt lite extra bitar konserverad annanas och så lite purjolök, krydda med lite chilisås eller sweetchilisås.
    Servera gärna en god sallad till.
    Gott! :)

Annars kanske du kan göra en lite matigare sallad eller så med lite bröd till.

• En massa kärlek
    LanaLee skrev 2008-07-22 18:58:50 följande:
    Min sambo gjorde en jättegod gratäng iförrgår som kändes lätt och inte så "tungäten" :)Koka ris och blanda ihop med kassler skuren i bitar,blanda ihop detta med röran och lägg i en ungsform, lite riven ost över och in i ugn en stund.Röran består av en 3'a grädde och en burk sweet and sour med annanas, tillsätt lite extra bitar konserverad annanas och så lite purjolök, krydda med lite chilisås eller sweetchilisås. Servera gärna en god sallad till.Gott! :)Annars kanske du kan göra en lite matigare sallad eller så med lite bröd till.
    Mmm, det lät ju jätte gott, är det en 3:a grädde blandat med typ Uncle Bens sweet & sour?
    Kevin & Liams mamma :)
  • Millans hustru

jag tycker att fräsch sallad med tex couscous, grönsaker mm o så stora skivor med rökt lax bredvid på tallriken kan vara lyx när det är sommarvarmt ute!

• Pollica

Jag gjorde en supergod broccoligratäng med fläskfile & äldelost härom dagen. Något jag verkligen kan rekomendera. Suveränt gott.

• TinaElisabeth

Mitt förslag är kycklingspett (marinerade i honung och kryddor) som du antingen grillar på grillen eller i ugnen.
    Servera dem till en fräsch pastasallad med grönsaker du gillar tex sockerärtor, majs, småtomater. Gör en kall sås med gräddfil eller om du vill ha en lättare variant ta vanlig naturell yogurt och smaksätt efter smak och tycke. (Ett tips är att köpa en färdig kryddblandning typ sån man blandar dip till chips) Jag brukar blanda i sweetchilisås och lime men det är ju vitlök i den.

• isisisis

Igår åt vi lammfärs med färsk mynta i.
    Gräddfil och en matig sallad med kronärtskockor och annat gott i

Svar på tråden Tips på sommrig fräsch middagsmat?