-
-
Svar på tråden Hur länge ska man springa på löpbandet för att det ska börja förbrännas? Om man t ex har ätit pizza en stund innan..?
-
45 minuter =)
Gäller all sorts träning... Efter 45 minuter börjar kroppen bränna fett, man ska däremot inte träna intensivt i mer än 90 minuter för då bränns även muskler.
Hur länge du ska röra dig för att få bort en pzza (antalet kalorier) har jag ingen aning om däremot -
45 min o jogga är lång tid.. då blir ja svimfärdig
det går inte att jogga typ 15 min då? jag joggade 10 min i morse.. sen cyklar jag till jobbet fram o tebax.. det är en bra bit dit. Jag styrketränar på morgonen oxå, kör armar o sittups lite. jag tänker på vad jag äter är inte överviktig, men jag tog i åt lite pizza bitar.. fick lite dåligt samvete.. så då kände jag att man känner sig fräschare om man joggar lite efteråt efter ett tag..
-
det var det jag tänkte om det går att röra på sig en kort stund?
-
efter 30min börjar förbränningen å ju längre tid man tränar desto längre tid efter förbränner man.
ang pizza vet jag bara att man måste gå minst 18km för att förbränna den.
-
Men man gör ju av med kalorier så fort du rör på dig, så det är bättre med lite än ingenting! VAD du förbränner (fett, muskler eller kolhydrater) beror på hur stora lager man har, hur intensivt man kör osv. Däremot måste man nog springa i lugnt tempo i cirka 2-3 timmar för att förbränna en hel pizza.
-
Svar på #4Efter 30 min börja de förbrännas enligt min instruktör
-
Maddisen: vilket börjar förbrännas? fettet?
-
Japps om man ska bränna fett så är de efter 30 min .
Nems skrev 2008-07-22 20:17:31 följande:Maddisen: vilket börjar förbrännas? fettet? -
Fett förbränns konstant...dessutom spelar det ingen roll hur mycket eller lite fett man förbränner under träningspasset, det är kaloriunderskott under en längre tid som orsakar viktnedgång.
-
De stämmer inte för jag frågade min instruktör hur länge man ska gå på löpband om man ska förbränna fett ,han sa efter 30 min och man ska ligga i puls 130
Walker skrev 2008-07-22 20:56:13 följande:Fett förbränns konstant...dessutom spelar det ingen roll hur mycket eller lite fett man förbränner under träningspasset, det är kaloriunderskott under en längre tid som orsakar viktnedgång.