Jag är gravid i v 6. Ar det farligt att göra slingor?
kan man slinga eller färga frissan när man är gravid eller gar kemikalierna in i kroppen? Vill inte riskera att det är farligt för barnet.
Vore mycket tacksam för svar!
kan man slinga eller färga frissan när man är gravid eller gar kemikalierna in i kroppen? Vill inte riskera att det är farligt för barnet.
Vore mycket tacksam för svar!
Jag är gravid i v 16 och gjorde slingor i fredags! Berättade först för frisören att jag är gravid men hon sa att det absolut inte var någon fara och har hört samma sak från många andra :) Tänk alla frisörer som jobbar runt de kemikalierna, de slutar ju inte jobba när de blir gravida så jag tror inte det finns någon risk...
Var hos min frisör förra veckan.
Fick då höra av henne att dom hade kommit på genom ett antal studier att man inte skulle färga håret eller göra slingor.
Var väl inge jätte allvarligt som hände med barnen, men att dom kunde få dras med astma pga det.
Nu var inte det nånting som hade kommit till Sverige än.
Men i Norge och andra länder, så har frisörer fått tillsägelser om att dom helst inte ska jobba under grav.tiden.
Jag har oxå gjort de som gravid,men de framkommer mer o mer att de är ju inte direkt bra.Men inget barnet kommer att dö av precis
Jag hade nog väntat eller gjort d ehos någon eko frissa..
Ingen fara alls!
Färgen kanske inte blir vad man tänkt sig. Håret påverkas av hormonerna oxå.
Eko-frisör?!! Lät ju trevligt, måste kolla om det finns nån sån i stan...
Till ellpi
Klart att det är skillnad av att göra det några gånger eller vara uppe i det varje dag.
Men hon tyckte inte att man som gravid skulle färga under graviditeten eller amningen.
Jag skulle då inte göra nånting under tiden iaf.
Jag har gjort slingor i vecka 14 och i vecka 28 och det är absolut ingen vara för barnet i alla fall. Allt handlar ju om hur ditt hår mår. Min frisör säger att mitt hår blivit både tjockare och fått bättre kvalitet -och att det är vid amning som håret oftast blir lite skörare.
Jag har slingat / blekt håret under varje graviditet. 2- 3 gånger. ( är nu gravid för fjärde gången .)
Hårfrisörskan har sagt att det absolut inte är någon fara för barnet.
Det är lite lustigt, jag bodde i England under två månader av min graviditet och där säger barnmorskorna att man ska vara mycket försiktig med att färga håret när man är gravid, här är det ju ingen alls som säger det. Det enda som kan hända är väl att färgen kan bli lite annorlunda