• paloma84

Panik, råkade ta en citodon istället för en vanlig Alvedon

Fan, råkade ta en citodon istället för en vanlig alvedon. Vad göra??

• Svar på tråden Panik, råkade ta en citodon istället för en vanlig Alvedon
  • vampyria2

Ingen fara, jag åt citodon varje dag när jag var gravid, fick det utskrivet av en läkare på BB

• Snorkis

Ingenting!

Jag tog Citodon i slutet av min graviditet mot migrän och det var OK för min läkare

• 3xxx

Ingen fara. Citodon innehåller paracetamol och kodein dvs paracetamol är samma som alvedon/panodil och kodein omvandlas till morfin i kroppen och är inte farligt för fostret. Kan dock vara beroendeframkallande hos fostret om man använder det regelbumdet. Du kan vara lung !!!!!

• modestyonly

Samma här, gick på citodon vid behov hela tiden! Det är ett läkemedel som man har stor erfarenhet av och har hunnit se konsekvenserna av!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • paloma84

Åh tack tack och åter tack!!

Fick panik, stoppade in fingrarna i halsen och kräktes som bara den och började leta om jag fick upp citodonen i toan, men jag hittade den inte.. puh..

Åh va lättat jag blev nu! Ska nämligen åka och jobba nu, jobbar natt och så kände jag att huvudvärken började komma. Så jag tog en tablett och la ner den andra som var kvar och sen när jag skulle titta om jag hade allt i väskan såg jag att det var citodon som låg där... oj oj, vad rädd jag blev.

Då kan jag alltså va lugn, tack!

• LinaFalk

Det är ingen fara, jag har fått utskrivet citodon mot  migrän under grav, så bara lugn

Gravid :) BF 9 aug !
Svar på tråden Panik, råkade ta en citodon istället för en vanlig Alvedon