• wedding

Kan man åka till Cypern med ett pass/idkort i samma ?

Kan man åka till Cypern med ett pass/idkort i samma ?

Eller måste man ansöka om ett enbart pass ? För att få åka dit ?

Nån som vet det ?

• Svar på tråden Kan man åka till Cypern med ett pass/idkort i samma ?
  • PetterL

Om du inte har ett pass måste du skaffa det. Passet fungerar även som legitimation i övriga sammanhang.

• wedding

Min sambos pass och mitt ser exakt lika dana ut och jag har vanligt och han pass/id kort . Så hur kan dom se om det är ett vanligt eller ett id/pass när dom ser exakt likadana ut ?

• Lena
    wedding skrev 2008-07-23 13:19:18 följande:
    Min sambos pass och mitt ser exakt lika dana ut och jag har vanligt och han pass/id kort . Så hur kan dom se om det är ett vanligt eller ett id/pass när dom ser exakt likadana ut ?
    alla moderna svenska pass kan även användas som id. Är det en bok är det ett vanligt pass. Ett nationellt id-kort är lika stort om ett id-kort.
  • wedding

Ja han har en röd bok som jag har. Men det heter pass/id när han köpte det. Och hur dom då kan se att det är ett pass/idkort ?

För jag tror om han skaffar ett nytt pass så kommer det att se lika dant ut som det han har nu ? Jag fattar ingenting

Varför står det att ett pass/id inte gäller på cypern ? När ett pass/id ser lika dant ut som ett pass ?

• Lena

då är det ett pass, att det kallades pass/id var nog för att det var första generationen som även kunde anv'ändas som id. Det passet funkar överallt. Nationellt id är något annat.

• wedding

Jag ringde polisen och dom var inne och kollade på hans person nr och dom sa att han har ett giltigt pass och att det är ett vanligt så det är nog så som du skriver det kallas så.

Tack Lena för dina svar !

Svar på tråden Kan man åka till Cypern med ett pass/idkort i samma ?