• CTMT

När sover bebisen i magen egentligen?

Jag ska inte klaga, jag ÄLSKAR när pyret rör på sig mycket i magen :) Det är den bästa känslan som finns just nu!

Dock en fråga. När sover pyret? Hon verkar vara igång hela tiden, mest om kvällarna och fram tills jag somnar. Sen direkt när jag vaknar och på morgonen fram mot förmiddagen. Sen är det relativt lugnt under eftermiddagen och fram mot kvällen, men ändå rörelser då och då.

Sover pyret när jag sover? Hur länge sover bebisen åt gången? Är det 1-timmes perioder typ, eller kan de sova i 6-8 timmar som vi gör?

Är i vecka 27.

Och en sista fråga - Ni som fått barn - stämmer myten "Spralligt barn i magen, spralligt barn utanför magen"? :)

• Svar på tråden När sover bebisen i magen egentligen?
  • Cecese

Barnen sover oftast när man själv håller igång som mest, då vaggas dom till sömns. Sen när man själv tar det lugnt så vaknar dom oftast till liv. Det är så olika hur mycket dom håller igång. En del håller igång massor från morgon till kväll medans andra bara håller igång lite varje dag.

Första barnet var väldigt busig i magen. När hon föddes sov hon i början ca 20 timmar/dygn. Sen när hon började röra på sig mer var hon rätt busig och rejält trotsig i 2 års åldern. Jätteframåt tjej som inte varit det minsta blyg

Andra barnet var jättelugn i magen. När hon föddes sov hon ca 8 timmar totalt per dygn. Hon fick kolik när hon var 5 veckor och det höll på tills hon blev 4 mån. Hon har varit mer försiktig och blyg av sig.

Tredje barnet var vild i magen. Han sov runt 16-18 timmar per dygn i början. Han är snart 2 år och rejält trotsig/egen vilja och får utbrott flera gånger om dagen. Är blyg av sig och gillar inte främmande. Han har varit ett rätt lätt barn.

Fyran är i magen och är av den lugnare sorten. Det är party 2 gånger i veckan ungefär och de andra dagarna känner jag bara av lite sparkar. Återstår att se hur h*n blir sen.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • evaviola

Barnet sover när du är i rörelse, och är vaken när du vilar eller sover. Vet inte riktigt hur pass länge dom sover, men jag har för mig att det är väldigt korta stunder åt gången.

När jag var gravid slog det ALDRIG fel! Jag gick o la mig, ca 1 min efter så blev det partaj i magen Han höll på för fullt i ca en halvtimme med sparkar, hicka, krafsa på äggstockarna mm innan han lugnade sig för natten.

• Primrose

Jag har läst att de sover i 20-minutersintervaller. Men hur länge de sedan är vakna däremellan, vet jag inte.

• halliduttan

aldrig känns det som....hahaha

• CTMT

Ja det är såklart väldigt olika har jag förstått... :)

För en halvtimme sen var det värsta breakdance i magen, men nu... helt tyst! Ingen rörelse alls! (har suttit ner under hela morgonen i soffan)
    Pyret kanske tröttade ut sig själv ;)

• CTMT

... och NU har pyret vaknat till liv igen :)

• Nikas

Hahaha jag har samma fråga... är i v 35 och hajjar inte när min lilla sover egentligen, konstant röjande i magen. Men jag tror som så att babyn sover när man rör sig, att de vaggas till sömns då. Och sen så tror jag att de också rör sig fast de sover, precis som vi.

Svar på tråden När sover bebisen i magen egentligen?