• Bebis 2007

Ni med erfarenhet: elektrisk eller "vanlig" sitter?

Hej på er som redan har barn från tidigare.

Vad skulle ni rekommendera att köpa;

-En helt vanlig sitter som man gungar på själv

eller

-En sådan elektrisk som gungar själv o spelar musik o hela faderullan?

• Svar på tråden Ni med erfarenhet: elektrisk eller "vanlig" sitter?
  • Pshevil

En vanlig, fy vad jobbigt att höra ljudet från den där hela tiden...

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • blackangel

till mina två första barn hade jag en "vanlig".
    Till tredje hade vi en sån som gungar själv första tiden, och sedan en vanlig.

• Blåklockan79

Min kompis hade först en vanlig, men köpte sen en med ljud som gungar av sig själv, och hon älskade den, äntligen fick hon lite gjort, kunde äta när hon var ensam hemma och sånt. MEN jag som var där på besök förstod inte hur hon stod ut med samma melodi om och om igen... Så jag provar med en vanlig först så får jag se sen om jag känner som hon... Men då ska det vara en med många och långa melodier på...

• Bebis 2007

Tack för era svar! Tror att det nog blir en vanlig, iaf till att börja med

• 2007 Mamma

En helt vanlig av enklaste modell dvs med stålställning med tyg eller BabyBjörn. De verkar mycket skönare för bebisen än de som har ställbar rygg. BabyBjörnen kan man ju ställa in lutningen på men den är ju mycket dyrare.

Vi hade en sån med ställbar rygg men den gillades aldrig riktigt de gamla hederliga har skönare gung!

Fråga om du inte fattar min röriga förklaring!

• Nikas

Jag ska ha en som vibrerar för det har jag hört kan vara guld värt (för vissa barn funkar det för andra inte, men ingen musik och skit :)

Fischer Price är märket.

• Carro29

Vi hade en som vibrerade i två olika rymter samt med musik på om man ville men den gick att stänga av, var precis som en vanlig babysitter i ryggen. Tycker den var helt fantastisk, just när man, som Blåklockan79 skrev, ville äta eller bara duscha..

Den kom från FisherPrice.

• 2007 Mamma

Man kan ju faktiskt ha en radio på eller så då slipper man själv och bebisen höra samma hela tiden.... Bebisen kan ju faktiskt gunga de vanliga babysitterna själv oxå...

• MoonFlight

Vi har en med ställning som gungar och låter men har sådan så man kan ta loss sittern och använda som gunga själv eller låsa fast den. Dvs den har 3 olika användnings ställningar. SÅ nöjd med den. Man kan ha ljud på eller av och gunga på eller av. Lillan sitter bra i den och trivs.

• Nikas
    Nikas skrev 2008-07-23 13:50:45 följande:
    Jag ska ha en som vibrerar för det har jag hört kan vara guld värt (för vissa barn funkar det för andra inte, men ingen musik och skit :)Fischer Price är märket.
    Bild på den finns i mitt galleri :) Mamma och syrran är i Polen och det är där de ska köpa den då den är ca 200-300 kr billigare där, märket är välkänt och de ändå åker bil...
  • Arawen

Just skickat efter en på ebay från England bör komma inom någon dag. DEn hade visst musik och gung inställning. Den gick på 260:- inkl frakt och då är den ny. Mamas och papas tror jag märket var.

• Flickan och kråkan

Min bebis hatade alla former av baby-sitter, ville inte vara på egen hand - det finns sådana barn med

När han tyckte det var ok, var han tillräckligt stadig för att sitta i en bumbo, så det blev aldrig någon sitter alls.

Ett tips är att vänta och se, inledningsvis är det ju ändå bara fullt liggläge som gäller....men det är jag

• Mirage
    Arawen skrev 2008-07-23 14:24:34 följande:
    Just skickat efter en på ebay från England bör komma inom någon dag. DEn hade visst musik och gung inställning. Den gick på 260:- inkl frakt och då är den ny. Mamas och papas tror jag märket var.
    Hur funkar det där med Ebay? är det vanliga människor som säljer, eller är det butik, är väldigt dålig på sånt där :P
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tindra 061008 Leon 080601♥¸.?°´¯) ♥
  • Mirage

såg en sån som heter braco baby delight, nån erfarenhet av den?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tindra 061008 Leon 080601♥¸.?°´¯) ♥
  • Tullemi

Min tjej somnade alltid efter en stund i den självgungande sittern och det var ju inte alltid önskvärt . Jag är glad att vi bara lånade den. Den "vanliga" babysittern var mer användbar.

• Arawen

PÅ Ebay är det både privata och affärer som säljer.

Svar på tråden Ni med erfarenhet: elektrisk eller "vanlig" sitter?