• Marlene

Kan inte ta emot sms och mms????

Det är nått skumt med min mobil Jag kan inte ta emot sms, sista smset fick jag i slutet på mars Jag har inga problem att skicka sms och mms och om jag sätter mitt kort i en annan telefon så kommer smsen fram så logiskt sett är det ju nått med telefonen... men vad? Jag kan byta telefon om jag vill men jag trivs med denna jue

• Svar på tråden Kan inte ta emot sms och mms????
  • LiCaNo

När stängde du av din mobil sist? En telefon uppdaterar sig utan att vi kan se det och det gör den endast när den är avstängd. (detta är inte den uppdatering som telefonen själv kan skicka meddelande/påminnelse om). Den behöver stängas av ungefär en gång i veckan för detta. Det räcker oftast med 10 minuter.
    Prova detta först. Annars kan det vara så att tjänsten "försvunnit" hos din operatör om det är så att du har fast abonnemang.
    Lycka till.

• Marlene

jag har stängt av mobilen ett antal gånger sen i mars, senast idag. Att sms tjänsten skulle försvinna från telias abbonemang känns osannoligt jag har dessutom pratat med telia idag och eftersom sms tjänsten fungerar på mitt abbonemang men i en annan telefon konstaterade vi att det inte hade med telia att göra.

LiCaNo skrev 2008-07-23 19:13:54 följande:
    När stängde du av din mobil sist? En telefon uppdaterar sig utan att vi kan se det och det gör den endast när den är avstängd. (detta är inte den uppdatering som telefonen själv kan skicka meddelande/påminnelse om). Den behöver stängas av ungefär en gång i veckan för detta. Det räcker oftast med 10 minuter.Prova detta först. Annars kan det vara så att tjänsten "försvunnit" hos din operatör om det är så att du har fast abonnemang.Lycka till.
  • God Is A Girl

Vad är det för mobil? vet att mkankan skicka vissa inställningar genom tillverkarnas hemsidor beroende på vilken modell det är.

• God Is A Girl

man kan ska det ju stå

• Marlene

Det är en ericsson, men jag har ju inställningarna eftersom jag kan skicka sms och mms
    God Is A Girl skrev 2008-07-23 19:43:56 följande:

Vad är det för mobil? vet att mkankan skicka vissa inställningar genom tillverkarnas hemsidor beroende på vilken modell det är.
  • Marlene

Det funkar inte, kommer inget meddelande om att inställningarna har skickats till telefonen
    God Is A Girl skrev 2008-07-23 20:52:38 följande:

Behöver nödvändigtvis inte vara samma inställningar. Här finns det info om MMS www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detai... men kudne tyvärr inte hita något om sms.. Försöka går ju iallafall.
  • God Is A Girl

hmm skumt :/ ja då vet jag faktiskt inte vad man skulle kunna göra.
    Har du vart in och kolla under medelandeinställningarna? så ingen vart och ändrat menar jag?

• Marlene

Vi kollade när jag pratade med telia idag, vad vi såg då så var allt som det skulle :( Jag tänkte att jag ska gå in till telia och be dom kolla om det går att göra nånting som inte kostar. Jag ids inte lägga ner pengar på telefonen då den är en 2 år eller nått och jag får en ny om jag binder abbonemanget. Men det känns onödigt om det går att göra nånting då jag verkligen trivs med telefonen
    God Is A Girl skrev 2008-07-23 21:15:56 följande:

hmm skumt :/ ja då vet jag faktiskt inte vad man skulle kunna göra.Har du vart in och kolla under medelandeinställningarna? så ingen vart och ändrat menar jag?
  • God Is A Girl

Förstår det.. låter bäst att gå in så dom får kika på den :)

• Mint

Vad gäller att ta emot sms så är det inga inställningar som behövs, bara att man har tjänsten, och att det funkar med telefonen.

Det här verkar förresten helt klart som telefonfel, eftersom det funkar i andra telefoner men slutar funka när du sätter tillbaka kortet i din egen telefon.

• LiCaNo

Gå tillbaka med telefonen dit du köpte den så får de hjälpa dig

• Marlene

Den är köpt från telia, från webben. Jag tänkte försöka gå in på telia butiken och se om dom kan göra nånting. Men jag tänker inte lägga några pengar på den då kan jag lika gärna binda abbonemanget och ta en ny

LiCaNo skrev 2008-07-24 12:58:27 följande:
    Gå tillbaka med telefonen dit du köpte den så får de hjälpa dig
  • Marlene

Eftersom jag kan skicka mms så är det inte inställningarna jag behöver, det är nått annat som är fel
    Sector primordius invalidus skrev 2008-07-24 14:56:56 följande:

Skicka:MMS till 4466 (som ett SMS) för MMS-inställningarDu kan även skicka alla möjliga inställningar ifrån den här sidan: www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt...
  • Sector primordius invalidus
    Marlene skrev 2008-07-24 21:14:50 följande:
    Eftersom jag kan skicka mms så är det inte inställningarna jag behöver, det är nått annat som är felSector primordius invalidus skrev 2008-07-24 14:56:56 följande:
    Ok, my mistake.
    Är det samma problem om du stoppar in simkortet i en annan telefon?
    Om inte, pröva att (efter att du tagit backup på allt du vill ha kvar) göra en total återställning av telefonen.
  • Marlene

Om jag stoppar mitt simkort i en annan telefon kommer smsen fram och jag har provat göra en återställning i telefonen det funkade inte.

Jag har nu beställt en ny telefon för det verkar inte gå att få till
    Sector primordius invalidus skrev 2008-07-25 11:52:43 följande:

Ok, my mistake.Är det samma problem om du stoppar in simkortet i en annan telefon?Om inte, pröva att (efter att du tagit backup på allt du vill ha kvar) göra en total återställning av telefonen.
Svar på tråden Kan inte ta emot sms och mms????