• Dampan

kryssa till åland som gravid vecka 36?

Hej och godmorgon på er alla..

Jag å min man kom på den smarta ideen att vi tänkte ta en dagskryss till åland, dvs åka vid 9 å komma hem vid 15, för att roa våran lilla dotter.

Men jag är gravid i vecka 36 (35+2) och undrar om man FÅR åka med viking line så sent, hittar inget om de på deras hemsida..

Någon som vet??

//Daniela

• Svar på tråden kryssa till åland som gravid vecka 36?
  • Dampan

Finns de ingen som vet om man får???

• LuMa

Har aldrig hört att man inte får åka, gravida åker härifrån (från Åland) också efter v.36. Men känner du dej osäker så kan du ju alltid ringa och fråga.

Har ni tänkt åka Rosella?

• Dampan

LuMa Jasså vad skönt att höra.. å ja vi tänkte åka med Rosella..

• LuMa
    Dampan skrev 2008-07-24 07:21:32 följande:
    LuMa Jasså vad skönt att höra.. å ja vi tänkte åka med Rosella..
    Jag är inte hundra men har svårt att tänka mej att man inte får..

Har ni åkt Rosella tidigare?
    Hon är inte allt för fräsch måste jag säga. Har åkte henne en gång sen dom satt in henne istället för Ålfen och kommer nog att undvika henne i fortsättningen. Eckerö är _mycket_ fräschare!
  • Dampan

jasså fan va tråkigt..

ja vi får se vad vi gör då?
    vilken båt utom Eckerö tipsar du om da???

• LuMa
    Dampan skrev 2008-07-24 07:32:57 följande:
    jasså fan va tråkigt.. ja vi får se vad vi gör då?vilken båt utom Eckerö tipsar du om da???
    Vi åker bara Eckerö eller Viking om vi ska över (alltså Rosella nu då).
    Ser inget nöje i att åka nån av kryssningsbåtarna, när man bor så här som vi gör så är båtarna mer ett nödvändigt ont om man vill någonstans.
    Så är inte till någon större hjälp i den frågan är jag rädd.
  • LuMa

Men åk med Rosella, ni kanske tycker helt annorlunda än vad jag gör om båten.
    Om inte annat så åker ni väl över t/r rätt billigt va? Så det kan ju vara ett billigt nöje en dag.

• 1 och 1 är 3

Siljaline kan man bli nekad ombordstigning om man itne har läkarintyg på att det är mer än en månad till bf....

Svar på tråden kryssa till åland som gravid vecka 36?