• LillaGodingen

kan mitt barn fått magknip för att jag åt popcorn?

En kväll när jag tittade på film åt jag popcorn, dagen därpå hade min son på 5½ månad magknip. Kan det ha någor samband? Han har inte haft knip sen han var riktigt liten. Det började med att han kräktes väldigt mycket å sen hade han knip lite till och från hela dagen....stackars liten =(

Jag ammar och har inte ätit popcorn innan, drack även chokladmjölk på morgonen vilket jag inte heller gjort tidigare...vad tror ni? nån som har erferanhet av detta?

• Svar på tråden kan mitt barn fått magknip för att jag åt popcorn?
  • lia76

Skulle mest tippa på chokladmjölken, för choklad kan ge magknip.
    Popcorn har jag inte hört skall ge magknip

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Spartacus

funderar också på hur mycket sanning som ligger i dom här matsorterna och magknip...
    min dotter har pruttat hela morgonen och jag åt chokladbollar igår, kan det ha ett samband? tur att hon pruttar bort magknipet i alla fall!

• Teskedsmamman

Choklad är en stor bov i bebisars knip/pruttande... redan små mängder kan ge gaser, har för mig att det är ämnet teobromin som ger knip.

Popcorn är ren majs, vilket är bland det mildaste som finns för magen, mammas mage får kanske problem med skalen men själva vita fluffet ska inte skapa problem.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • lia76

Det är ju så att barn reagerar olika.
    Min dotter reagerade inte på nåt jag åt...
    Och då åt jag av det "förbjudna"
    Typ all sorts lök, choklad, jordgubbar, kaffe, coca-cola, salladskål, stark mat, nypotatis, nötter, osv...

Men de skriver att man helst ska undvika dessa saker, sen måste man utforska själv om ens egna barn reagerar på något av dem.

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
Svar på tråden kan mitt barn fått magknip för att jag åt popcorn?