• kärålajn

Vilken barnaffär MÅSTE jag besöka i Malmö? :)

Blir en tripp till Malmö om några veckor.
    Har bott där tidigare men eftersom man inte var gravid eller hade plutten då så var man ju blind och missade ALLA barnbutiker! :)

Får en ny chans nu, vilken butik får man INTE missa att gå in i? :)
    Är mest ute efter kläder.. tror jag! :)

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Svar på tråden Vilken barnaffär MÅSTE jag besöka i Malmö? :)
  • Prins 2008

Butik Blå. Dom har märken som Mexx, Esprit, Lundmyr mfl och lite dyrare märken som Armani, Replay, Burberry, Ralph Lauren...
    Harmoni Barn har Mexx, Name it mfl och även märkeskläder...
    Sen finns det ju Wheat, Lollopard, AjaBaja
    I Limhamn finns det Småfolket och Krickelick
    Sen finns det ju dom vanliga H&M, Lindex, KappAhl, Åhléns

• kärålajn
    Prins 2008 skrev 2008-07-24 17:54:08 följande:
    Butik Blå. Dom har märken som Mexx, Esprit, Lundmyr mfl och lite dyrare märken som Armani, Replay, Burberry, Ralph Lauren...Harmoni Barn har Mexx, Name it mfl och även märkeskläder...Sen finns det ju Wheat, Lollopard, AjaBajaI Limhamn finns det Småfolket och KrickelickSen finns det ju dom vanliga H&M, Lindex, KappAhl, Åhléns
    Var ligger alla centrala butiker?
    Är det mitt i stan, vid Gustav & Davidshall eller därikring?
  • Ellpi
    kärålajn skrev 2008-07-24 20:15:14 följande:
    Var ligger alla centrala butiker?Är det mitt i stan, vid Gustav & Davidshall eller därikring?
    Aja Baja och Lollopard ligger vid Davidshall. Harmoni ligger på gågatan i stan - Södra förstagsgatan.
    ♥ älskar M och längtar efter bebisen i magen♥
  • kärålajn
    Ellpi skrev 2008-07-24 20:23:26 följande:
    Aja Baja och Lollopard ligger vid Davidshall. Harmoni ligger på gågatan i stan - Södra förstagsgatan.
    Åååh, tack så mkt!
  • Ellpi

Tycker att det är lite svårt att förklara var Butik Blå ligger. Tror att gatan heter Baltzargaten eller liknande. Man kan gå längs den stora vägen som ligger bakom Hansa. Så om man kommer från gustav adolfs torg går man förbi Hansa och tar till vänster och går en bit. Skitdålig vägbeskrivning jag vet

• Marie Curie

Ett tips är att besöka Uni som ligger på Västra rönneholmsvägen. Superfin butik med jättefina unika kläder. Både nytt och gammalt.

Ligger ganska nära kronprinsen så det är inte jättecentralt men verkligen värt ett besök.

• kärålajn
    Ellpi skrev 2008-07-24 20:35:11 följande:
    Tycker att det är lite svårt att förklara var Butik Blå ligger. Tror att gatan heter Baltzargaten eller liknande. Man kan gå längs den stora vägen som ligger bakom Hansa. Så om man kommer från gustav adolfs torg går man förbi Hansa och tar till vänster och går en bit. Skitdålig vägbeskrivning jag vet
    Alltså, upp mot Centralen eller?
  • Ellpi
    kärålajn skrev 2008-07-24 20:39:37 följande:
    Alltså, upp mot Centralen eller?
    Ja åt det hållet.
  • Ellpi
    Marie Curie skrev 2008-07-24 20:37:23 följande:
    Ett tips är att besöka Uni som ligger på Västra rönneholmsvägen. Superfin butik med jättefina unika kläder. Både nytt och gammalt.Ligger ganska nära kronprinsen så det är inte jättecentralt men verkligen värt ett besök.
    Håller verkligen med! Superfina kläder där!
  • kärålajn
    Marie Curie skrev 2008-07-24 20:37:23 följande:
    Ett tips är att besöka Uni som ligger på Västra rönneholmsvägen. Superfin butik med jättefina unika kläder. Både nytt och gammalt.Ligger ganska nära kronprinsen så det är inte jättecentralt men verkligen värt ett besök.
    Oj, tack för tipset!
    Vi kommer bo i Slottsstaden så man kan ju ta en tripp dit på hemvägen... OM det finns pengar kvar, haha!
  • Ellpi
    kärålajn skrev 2008-07-24 20:44:11 följande:
    Oj, tack för tipset!Vi kommer bo i Slottsstaden så man kan ju ta en tripp dit på hemvägen... OM det finns pengar kvar, haha!
    Det är faktiskt helt överkomliga priser där. Retrostuk på kläderna. Får jag fråga var i Slottstaden ni ska bo? *nyfiken*
  • kärålajn
    Ellpi skrev 2008-07-24 20:46:13 följande:
    Det är faktiskt helt överkomliga priser där. Retrostuk på kläderna. Får jag fråga var i Slottstaden ni ska bo? *nyfiken*
    Hos min svåger vid Plastikkliniken eller vad den heter, haha.
    Kilian Zolls gatan. :)
  • Ellpi
    kärålajn skrev 2008-07-24 20:52:52 följande:
    Hos min svåger vid Plastikkliniken eller vad den heter, haha.Kilian Zolls gatan. :)
    Hehe ja det ligger där i närheten. Bor också i Slottsstaden så det var därför jag blev nyfiken . Hoppas du hittar lite fina barnkläder nu då! Och att du inte går vilse med mina vägbeskrivningar .
  • kärålajn
    Ellpi skrev 2008-07-24 20:57:52 följande:
    Hehe ja det ligger där i närheten. Bor också i Slottsstaden så det var därför jag blev nyfiken . Hoppas du hittar lite fina barnkläder nu då! Och att du inte går vilse med mina vägbeskrivningar .
    Ahaaa! Ja men det är ju ett fint område, skulle också vilja bo där... nära till vattnet, bodde i Sofielund innan så det är ju VISS skillnad.
    Haha, näää men i värsta fall får jag väl slänga mig en runda framför datorn innan utgång å dubbelkolla med dig så jag hittar rätt!
    Är det i dom affärerna du handlar mest?
    Jag är så less på samma gamla Lindex å H&M och att alla har samma... less på att beställa från nätet också!

Räcka ut tungan
  • Ellpi
    kärålajn skrev 2008-07-24 21:12:47 följande:
    Ahaaa! Ja men det är ju ett fint område, skulle också vilja bo där... nära till vattnet, bodde i Sofielund innan så det är ju VISS skillnad. Haha, näää men i värsta fall får jag väl slänga mig en runda framför datorn innan utgång å dubbelkolla med dig så jag hittar rätt! Är det i dom affärerna du handlar mest?Jag är så less på samma gamla Lindex å H&M och att alla har samma... less på att beställa från nätet också!
    Har också bott åt Sofielundshållet tidigare och där trivdes jag inte bra. Här är helt perfekt! Särskilt när man har barn . Jag handlar en del på Lindex och HM och kompletterar med lite finare kläder från de andra butikerna! Tycker det är särskilt svårt nu när sonen är över året på Hm och Lindex, de flesta kläderna i strl 86 och uppåt är gräsliga tycker jag!
  • kärålajn
    Ellpi skrev 2008-07-24 23:16:12 följande:
    Har också bott åt Sofielundshållet tidigare och där trivdes jag inte bra. Här är helt perfekt! Särskilt när man har barn . Jag handlar en del på Lindex och HM och kompletterar med lite finare kläder från de andra butikerna! Tycker det är särskilt svårt nu när sonen är över året på Hm och Lindex, de flesta kläderna i strl 86 och uppåt är gräsliga tycker jag!
    Joo, om man fick välja så är ju Slottis perfekt när man har smått! :)
    Möllan är väl ingen hit direkt, hehe. :)
    Jaaa men det har du faktiskt rätt i! Det finns finare kläder nu när dom är så här små som strl. 68 på H&M os.v... sen får man väl hitta vattenhål nån annanstans! :)
  • a h a

Om du vill ha annat än kläder så hittar du leksaker, gosedjur och dockor hos Lilla Björn på stora nygatan 30. Jättefina saker och lite annorlunda sortiment.

• kärålajn
    a h a skrev 2008-07-27 10:48:21 följande:
    Om du vill ha annat än kläder så hittar du leksaker, gosedjur och dockor hos Lilla Björn på stora nygatan 30. Jättefina saker och lite annorlunda sortiment.
    Oj, tack!
    Kan ju vara värt en tripp dit också! :)
Svar på tråden Vilken barnaffär MÅSTE jag besöka i Malmö? :)