• jezz1978

får man ett student-id om man studerar på distans?

Jag ska börja studera på distans och undrar om det är någon som vet om man får ett student id då? Det måste man väl ha om man ska få vissa rabatter och så? Vart vänder man sig isf för att få det?
    Någon annan som studerar på distnas som vet?

• Svar på tråden får man ett student-id om man studerar på distans?
  • Skarpa

Jag läser på distans, och om du menar CSN/Mecenat-kort, så får man det. Man betalar ju kåravgift också som distansstudent (även om man ofta får reducerat pris), och då får man också kortet

Heja på Sciarlotta för en bättre värld!
  • jezz1978

Tack för ditt supersnabba svar!
    Så då tar jag kontakt med den högskolan där jag ska "gå" för att få det alltså.
    Jag har plockat ihop kurser på olika skolor, hur funkar det då, ska jag betala kåravgift på alla då eller på den som jag har flest poäng på? *funderar* Får nog ringa o höra med dem imorgon......

• Skarpa
    jezz1978 skrev 2008-07-24 21:40:54 följande:
    Tack för ditt supersnabba svar! Så då tar jag kontakt med den högskolan där jag ska "gå" för att få det alltså.Jag har plockat ihop kurser på olika skolor, hur funkar det då, ska jag betala kåravgift på alla då eller på den som jag har flest poäng på? *funderar* Får nog ringa o höra med dem imorgon......
    Ja, det är nog lättast att ringa dem. Jag skulle dock tippa på att du måste betala en kåravgift för varje skola, tyvärr, men, som sagt, reducerat. När man registrerat sig på kurserna brukar man få inbetalningskort hemskickat automatiskt.
    Heja på Sciarlotta för en bättre värld!
  • sleeping angel

Den skolan som du börjar på, när du skriver in dig och den instutitionen som du ska läsa på skickar ut ett inbetelningskort till dig när du skrivit in dig.
    Ska du läsa olika kurser på olika skolor så måste du betala till alla skolorna. Sen så tar det ett tag så får du kortet på posten.
    vart och vad ska du läsa *nyfiken*

• jezz1978

Oj, kollade igenom noga nu och jag har anmält mig till 4 olika högskolor! Det var ju så lätt att anmäla sig på studera.nu och kurserna lät så intressanta Har kommit in på 3 olika textilkurser, bla design och mönsterritning. Och de andra är datakurser bla, för publicering på internet och bilbehandling.
    Pluggar ni oxå på distans? Hur tycker ni att det funkar isf? Är det lätt att förstå på internet utan att gå på några lektioner?

Svar på tråden får man ett student-id om man studerar på distans?