kan spädbarn dricka vatten??
kan man ge spädbarn vatten om man kokar upp den och sköljer flaskan med kallt vatten?? fick rådet av en kvinna att ge min pojke vatten för det e tydligen bra för dom nu i värmen..
kan man ge spädbarn vatten om man kokar upp den och sköljer flaskan med kallt vatten?? fick rådet av en kvinna att ge min pojke vatten för det e tydligen bra för dom nu i värmen..
Ja det kan man men om man helammar behöver man inte göra det, inte ens i tropiskt klimat tydligen.
Man behöver i regel aldrig ge barn vatten när de är små. (enligt min bvc-tant)
Men jag har gett min son vatten sen han var 1 vecka gammal. Hela tiden sett till att han ej druckit sig mätt på vattnet, utan mest fått för att svalka sig lite...
Gav min son på snart 5 veckor vatten idag för att det va så varmt och han va så slö. (:
När det är varmt och sen när min son slemmar mkt när han e förkyld o så är ju slemmet mkt tjockare.
Då ger jag han vatten.
Min bvc säger att det är bra,och som sagts inte så dom blir mätta,utan bara några svälj
ja du kan ge vatten men se till att han onte blir mätt på det. Är det n'rmare 30 grader kan det knappast skada tvärtom,även om det inte ska behövas. Det man bör tänka på dock är att erbjuda bröstet oftare annars, de blir ju törstiga precis som vi.
okey då vet jag..tack..=)
Behöver man koka vattnet innan o låta det svalna o sen låta bebisen få det eller kan man ge kallt vatten från kran direkt? Tänkte ev ge man snart 2 månaders bebis lite vatten nu när det är så varmt...det är ju inga större mängder det handlar om.
Sofie 84 skrev 2008-07-25 18:52:49 följande:
Mamma S skrev 2008-07-25 18:58:35 följande:
Du behöver inte koka om du har kommunalt som sagt, men en del tycker det känns bättre.
Sofie 84 skrev 2008-07-25 18:52:49 följande: