• AmandaPitkänen

ut & åka båt med spädbarn??

Ska ut & åka båt med min 5 veckors son imorrn.. är det nåt speciellt jag bör tänka på då? Kan de bli sjösjuka?

• Svar på tråden ut & åka båt med spädbarn??
  • honyponken

beror på vad d e för nån båt...stor som typsilja line eller en liten motorbåt eller så?
    har aldrig hört om dom kan bli åksjuka, men det kan dom kanske...
    men dufår ju tänka på (om det e typ en motorbåt) att det finns nått bra ställe för din son...så han inte får direkt sol på sig så han bränner sig, och att han kan få vindskydd...åså flytväst då.

• April 76

Spädbarn blir inte sjösjuka eftersom deras balansorgan är outvecklat. Flytväst och vintäta kläder och så en kramig mamma eller pappa som håller i när vågorna går. Ha en skön dag på sjön!

• melles mamma

hur gör man ang. flytväst med så små....?

• April 76

Vi har en flytväst som är 5-15 kilo med jättekrage. Lite stor var den ju första gången vi var ute på sjön (8 dagar gammal) men bättre än inget. Jack älskar att åka båt och är jättesöt i sin flytväst!

• AmandaPitkänen

Det är en motorbåt fast modell "större"... alltså med sovplatser, kök och soffa... och även så man kan vara ute på "däck", den har även kapell man kan ha uppe så solen ska nog inte vara nån fara...

• Didia

det är hörselskydd jag skulle rekommendera...vi har det på våran-....det blåser en hel del uti sjön och dessutom låter en motorbåt ganska mycket...

Svar på tråden ut & åka båt med spädbarn??