Om jag lämnat studieförsäkran hos CSN...
och sen ser på min utbetalningsplan när pengarna kommer, betyder det då att csn fått uppgifter från skolan? eller räcker "mina ord"?
och sen ser på min utbetalningsplan när pengarna kommer, betyder det då att csn fått uppgifter från skolan? eller räcker "mina ord"?
Skolan skickar sina uppgifter till CSN när du har varit i skolan första dagen...Så enbart dina ord räcker inte...
Men du registerar väl dig på kursen på mågot vis, typ första dagen att man är i skolan då? eller?
ja och då borde ju skolan se att du startat och därmed skickar in till CSN, men jag skulle nog ringt skolan och kollat.
Som ovan skrev. Dom skickar från skolan ett försäkran ocskå på att du börjat där efter första skoldagen. De brukar sen ta en vecka eller 2 efter skolan börjat innan pengarna kommer
De funkar nog så att dom skickar från skolan efter att du börjat, men ring och fråga för säkerhets skull
Ska ringa och kolla. För jag har fått ett utbetalningsdatum redan och det är på måndag, då kursen börjar.
Det brukar vara så att de kräver bekräftelse från skolan också.
Även om de har satt ett datum så kan det datumet komma att skjutas upp ifall de inte har fått in alla uppgifter. Har hänt mig många gånger, de skjuter på utbetalningen en dag hela tiden fram till det att de fått in alla uppgifter.
Här funkar det inte smidigt då kommunen är otroligt sega, dom skickar ut brev en vecka efter kursstart osv. Och som nu, jag fick ingen som helst förklaring till varför jag inte fått något besked. Dålig stil!
Trist när det är så. Här pluggar jag vid universitetet och de har skött allt helt ok.
Man är ju ofta beroende av att få pengar varje månad och för att planera så är det ju en fördel att veta när de dimper ner.