Var kan jag hitta fest klänning för gravid i GBG???
Syrran ska gifta sig nästa månad och nu är jag i desperat behov av en klänning till bröllopet. Kommer att vara i sjunde månaden. Men var i Göteborg kan jag hitta en snygg klänning som kan passa??
Syrran ska gifta sig nästa månad och nu är jag i desperat behov av en klänning till bröllopet. Kommer att vara i sjunde månaden. Men var i Göteborg kan jag hitta en snygg klänning som kan passa??
Hej!
Jag köpte en lång klänning på Indiska i gallerian "5:an"(?). Höstig i färgerna (brun, grön, orange, beige) och blommig med hög hals och bara ärmar. Den är av trikå/jersy och satt skitsnyggt över magen! Den var på rea och kostade typ ingenting. Nu sitter jag och väntar på alla festinbjudningarna...
(Jag skulle ha ett linne men kom ut med en festklänning)
Jag skulle inte kunna ta på mig en sådan klänning i vanliga fall men här gjorde magen jobbet!! Nu bara vätar jag på ev festinbjudningar.
Lycka till!!!
Hej charmmiss!
Måste säga att utbudet i gbg är uselt, men tänkte att du iaf kan kolla i den affär som ligger vid grönsakstorget - förbi Prickig Katt på väg mot Rosenlund. Där finns en mammaaffär som har iaf LITE roligare kläder och klänningar... Var i din sits förra månaden, köpte till slut en klänning på Tiger på NK som passade. Ingen mammaklänning dock, men det finns en del kläder som passar stora magar ändå
Skriv gärna och berätta vad du hittat!!! Har en disputationsfest att gå på 1 v innan BF... Lite orolig över vad tusan jag ska dra på mig då
Lycka till!
det finns en mammaklädesbutik strax ovan salon Noblesse, rakt upp mot kaserntorget, sväng inte in på magasinsgatan. sedan finns det en i Linne oxå, hyfsat nära muffinsfiket, ( fd MC donald-9, granne med parfymaffären.
Finns en på linne vet inte vad den heter, finns även en på grönsakstorget och på gallerian på avenyn.
Jag köpte en fin vit klänning på H&M (iofs i Helsingborg men dem brukar ha samma kläder på alla ställen i landet) för en månad sen ungefär. Det var inte en mammaklänning men satt ändå jättefint då den hade ett band som man knyter under brösten och framhäver magen. Hade den på lillsyrrans 20årskalas och alla sa att jag var jättefin och så kände jag mig också. :)
Jag ska också på bröllop fast i 8.e månaden. Har kollat in lite på nätet på dessa sidorna
www.lovelymama.se
www.lillamirakel.se
www.mamastore.se
www.growninlife.se
www.proud.se
Fast jag är lite så att jag helst vill prova en klänning först så därför har jag inte köpt någon än. Ska kanske kika in på Indiskan som någon ovan skrev.
Skulle också rekommendera Proud.se, de har dessutom sommarrea nu. Lite dyrare, men det jag handlat där har varit väldigt bra kvalitet.
Jag köpte en helt "vanlig" klänning på Åhlens, märket Saint tropez. den var empireskuren och hade skapligt med tyg under skärningen. Jag ska ha den på bröllop imorgon, är då i vecka 33, och sen även på syrrans bröllop när jag är i vecka 36 OM inte magen växer mer än 6 cm.
Så mitt tips är kolla vanliga klänningar med den rätta skärningen där det finns mycket tyg på de rätta ställena. Hade en på mig igår från Vila med halterneck och veckat resår precis under bysten, och den skulle jag också kunnat ha på bröllop.
Lycka till och ha det så roligt!
tack för alla tips, får ta mig till stan nästa vecka då semestern börjar. tänker mest kolla vanliga butiker.
meddelar om jag hittar något fint.
Jag var på två bröllop när jag var gravid med min pojke. Jag gick till "tantaffären" (kommer inte ihåg namnet) som ligger i Nordstan mittemot Jack & Jones. Där köpte jag en jättefin, inte tantig , lång tunika av märket VILA. Den var väldigt strechig och min gigantiska mage fick plats och jag kände mig jättefin. Hade leggings under så det såg ut som en kort klänning.
Jag köpte en helt undebar klänning på Zara, i Hamburg visserligen, men jag såg den på REA på Zara i Gbg för nån vecka sedan. Jag hade den på en väns bröllop. Du kan se den på bild i mitt galleri.