• trollTova

Tvestjärt i örat

Vakna vid tre i natt av att jag trodde att jag hade vatten i örat. Fast vatten bits ju inte. Satan vad ont det gjorde. Fick ut en tvestjärt. Min frågan: är det en myt att dom lägger ägg i örat? Vill inte ha tusen små tvestjärtar som bor där inne.

• Svar på tråden Tvestjärt i örat
  • FruNaftra

Nä FY vad obehagligt. Nä men det där att den skulle lägga ägg låter inte speciellt troligt, lite som taget ur en dålig skräckfilm. Fast jag vet inte....

Kan du inte köpa en örspolningsmojäng som spolar ur örat ordentligt? Bara för säkerhets skull?

• RiaRa

Fy så obehagligt. Jag tror det är en myt att de lägger ägg.

För säkerhets skull,  Ring din VC och be om en tid så de får kolla i ditt öra. 
    Annars är det en bra idé att spola öra som FruNaftra föreslår.
    Jag duger, precis som jag är!
  • viseversa

blä äckligt1 ja jag tror det är en myt om att dom lägger ägg i öronen på folk.Tror tvestjärtar lägger ägg i fuktig jord och det finns inte i örat iallafall.

• trollmammsis

ÅÅHH det har ju ALLTID varit den värsta skräcken....oooooöäääää   jag skulle irngt sjukvårdsupplysning..åkt in akut eller vad som helst för att  få öronen kollade

• Pixie Sessan

jag hade nog med åkttill akuten eller nåt. haha av rädsla

• DreadHead

Men vafan! Vad skulle jag in i den här tråden att göra??
    Nu kommer jag inte våga sova utan öronproppar och mc-hjälp på mig! >.

• DreadHead
    DreadHead skrev 2008-07-25 10:51:48 följande:
    Men vafan! Vad skulle jag in i den här tråden att göra??Nu kommer jag inte våga sova utan öronproppar och mc-hjälp på mig! >.
    ....
  • HelenaMaria

Tror TS behagar skämta med tanke på myten kring tvestjärtar och öron..

• trollTova

Pixie Sessan skrev 2008-07-25 10:48:44 följande:

jag hade nog med åkttill akuten eller nåt. haha av rädsla
    Ja jag hade ju lite lust o ringa sjukvårdsupplysningen mitt i natten... men tänkte att dom nog trodde jag va fånig. Fast satan va svårt det va o sova sen... den rackaren smet ju oxå så den e ju kvar inne.
Svar på tråden Tvestjärt i örat