• Anonym

kärlek vid första ögonkastet??

Ibland händer det mig att jag känner en stark attraktion till folk jag bara träffar.. det kan vara någon som handlar av mig. någon jag går förbi, någon på mitt jobb.. ja, sådär ytliga kontakter. Så känner man liksom direkt en stark dragning som samtidigt e svår att beskriva. Det är inte ofta det händer, men det har hänt mig några gånger..

Jag är just nu i en halvt om halvt relation.. vi "testar" typ...

Men när jag då känner så när jag träffar en främling så blir jag osäker på om ett förhållande med denna "pojkvän" jaq har. eller om jag bara kämpar för att jag e van vid att det är o ska va vi. rädd liksom (vi har varit tillsammans innan i 4 år)

Men samtidigt kan jag ju inte tänka mig en framtid utan honom... men det kan u kanske ha att göra med att jag inte vet nåt annat??

Kanske man ska gå mer på känsla o hitta nån det klickar med vid första kontaten?? o undra om det e en ömsesidig känsla?? hmm..

• Svar på tråden kärlek vid första ögonkastet??
  • adrenalin

Jag kände en omedelbar attraktion till min pojkvän. Jag ville bara ha honom i mina armar. Men det var inte kärlek, utan det var mer .. djuriskt.

Är du säker på att det inte är det du känner för personer du träffar? Att ni bara känns rätt för varann rent fysiskt?

• Anonym

De få gånger jag har varit kär, på riktigt, har det varit vid första ögonkast. Har försökt med förhållande med någon jag bara tycker om,och tyckt vara skitsnygg, men det har aldrig växt fram några fler känslor. Finns det inte där från början så kommer det inte sen heller för mig.

Om du väljer att göra slut med din kille behöver inte det innebära att han är ute ur ditt liv för alltid. Ni kan kanske fortfarande vara nära vänner, samtidigt som du försöker hitta den riktiga kärleken??

• adrenalin

ja han är ju antagligen inte rätt för dig om du hela tiden sneglar åt ett annat håll

• Anonym

fast jag sneglar int epå andra!
    O orsaken till att jag e osäker e ju att han oxå e osäker.. då bleir det ju så...

O sen e det inte alltid jhag tycker de här personenrna jag känner så för e supersnygga..så det e itnedet det handlar om. Det e som sagt svårt att säga vad det egentligen e man känner

• adrenalin

Vad är supersnygg då? Har du tyckt att personerna varit fula?
    Jag tyckte min kille var jättesnygg från första stund.. fast andra tyckte han var jätteful.
    Det handlade inte om utseende.. det handlade om gnista. Men jag visste inget om honom så jag intresserades knappast av hans personlighet.

• Anonym

adrenalin.. de jag menar e att det handlar inte om fysisk attraktion.. att tdet bara e nån jag liksom tycker ser jättebra ut

• adrenalin

anonym:

Jag förstår inte hur den inte kan vara fysisk? Man måste väl ändå känna det i kroppen?

Jag förstår mig inte på det här med "kärlek i första ögonkastet"... Förstår inte hur attraktionen kan finnas utan att kännas fysiskt.

• Anonym

men det jag menar e att det inte bara handlar om att personen ser ut på ett visst sätt. liksom att det känns djupare. jag kan själv inte förklara hur jag menar, därför blir det så luddigt

Nä, jag tror inte heller på det.. men när jag känner så så uundrar jag vad det kan betyda?

• adrenalin

Det kände jag med min sambo. Jag kände direkt när jag träffade honom att han var speciell. Det spelade ingen roll om han skulle råka ha 40 tår jag skulle tycka han var snygg ändå. Fast jag kan inte säga att det var kärlek... utan mer en gnista, en dragning!

Så jag vet inte om det var kärlek vid första ögonkastet..

Men känner du på det här sättet du beskriver för andra och inte din pojkvän så kommer det kanske sluta i att ni glider iväg hur som helst?

• Anonym

jaa..men det e ju därför jag blir så osäker...

• Anonym

men jag vill ju så gärna att det ska funka mellan oss..kanske för gärna??

• adrenalin

varför är du tillsammans med honom?
    är han din pojkvän eller din kompis?

• Anonym

vi är ju inte tillsammans...

o vi vill göra vad vi kan för att få det att funka för vårt barns skull.. men vi aknske kämpar för mycket? svårt att veta vad som e rätt o fel

• Anonym

delvis... han bor hos mig helger o ska bo här i sommar.. vilket inte gör saken lättare!!

• adrenalin

Men känns det inte skönt att ni inte bor tillsammans när ni är lite osäkra?

• Anonym

jo, absolut.. men att vi inte bor iuhop beror ju på att vi inte e tillsammans! o han ska somsagt bo här i sommar.

Svar på tråden kärlek vid första ögonkastet??