• Jiffy75

När ska man byta från babyskyddet till bilbarnstol? När de väger 9 kg?

?

• Svar på tråden När ska man byta från babyskyddet till bilbarnstol? När de väger 9 kg?
  • Mussebus

Beror väl lite på åldern också.
    Jag bytte när min dotter var 8 mån och vägde då 7 kg.

• Jiffy75

Min är snart 5 mån och väger strax över 8 kg nu

• Moster Ninna

Du kan byta till nästa stol då.. Men annars brukar babyskyddet ta ca 13 kg 1år .. Men så fort jässan går över kanten är det dax att byta till nästa stol. Många byter innan året och innan ca 13kg för att det blir tungt att bära med stolen och barnet.

• Lindaaas

Hänger på lite här.. Har också börjat fundera på när man ska byta... Min dotter är snart 6 månader och vägde vid 5 mån 9.1 kg....

• Lindaaas

VÄLDIGT tung att bära i babyskyddet, men jag vill ju att hon ska åka på det säkraste sättet...

• Jiffy75

Men måste man kunna bära med babyskyddet då, är inte tanken att dem ska färdas i det huvudsakligen?

• Sandra och Frippe

vårt babyskydd var till de fyllde 6 mån eller nådde till kanten.
    Vi bytte när hon var 5 drygt för då satt hon inte bra längre och var mest gnällig så fort hon hamnade i bilen.
    Stolen vi har nu är skitbra! Hon har plats att leka och sover som en stock utan knöl och gnäll. Mitt råd till de som har en bilkinkig bebis är alltså att byta stol.

• Jiffy75

13 kg står det på Emmaljungas hemsida ser jag nu... men alla tycks byta innan vid ca 6 månader....

• Dixie

beror ju på vilken stol du byter till - har för mig att jag läste ngn stans att om de kan sitta själv är det bättre att ha dem i bilstol än i babyskyddet, de sitter visst säkrare där då!

Svar på tråden När ska man byta från babyskyddet till bilbarnstol? När de väger 9 kg?