• Empo

Nån som gjort permanent med STORA lockar?

Jag har länge, länge tänkt att göra en permanent med stora skruvlockar. Jag ska isf göra det hos frissa, givetvis.
    Mitt hår är helt "obehandlat", det vill säga inga slingor, aldrig blekt/färgat det eller något sånt.
    Jag har lååångt hår, tunna hårstrån som känns som glas, men har ändå inte speciellt tunt hår allt som allt.
    Gud vad dålig jag är på att förklara

Någon som gjort det och kan berätta hur det blev?
    Växer lockarna ur håret eller blir det mindre lockligt med tiden? Har som sagt aldrig gjort något med mitt hår och är därför väldigt försiktig.
    Skulle dock vara kul med något nytt!

• Svar på tråden Nån som gjort permanent med STORA lockar?
  • Ann Lee

Nu är ju inte jag riktigt rätt person att svara eftersom jag inte gjort permanent förut. Men min frisör föreslog att jag skulle permanenta håret med stora lockar efter graviditeten. Hon sa att det är inne nu. Det låter som att du och jag har ganska lika hår, därför tänkte jag svara.
    Jag frågade iaf min frisör hur resultatet skulle bli och hon sa att det egentligen inte blir så mycket lockar utan mer lockar/volym. Tydligen ska en sådan permanent hålla i ca 2 månader. Jag tyckte inte att det är så värst lång period... vet inte om jag kommer att göra det.

• Empo

Men en permanent borde väl ändå sitta permanent om du förstår vad jag menar?
    Om det bara sitter så lite länge borde det ju heller inte vara någon fara för håret?

Har en kompis som är frisör och hon trodde det skulle bli bra, fast det var så länge sedan jag frågade om det.
    Jag ska fara till frissan och höra vad hon tror men jag tänkte bara om någon gjort det.
    Snyggt är det ju iaf!

Tack för ditt svar

• vänat

Bättre att du gör en permanet med små korksruva som du sedan rullar upp på mjuka rullar med stål tråd som inte sk liter på håret.

Gör pernatlockar håller permanet längre och då kan dessutom få större lockar när du vill du någon gång bar aha små så går de men stora lockar är bara stora går ej att göra minder + at de inte sitter i lika länge.

Sen små lockarna även de stora permanet lockarna hänger som ut sig och blir lite större med tiden där av att de små håler litre längre.

• Empo
    vänat skrev 2008-07-26 07:38:05 följande:
    Bättre att du gör en permanet med små korksruva som du sedan rullar upp på mjuka rullar med stål tråd som inte sk liter på håret.Gör pernatlockar håller permanet längre och då kan dessutom få större lockar när du vill du någon gång bar aha små så går de men stora lockar är bara stora går ej att göra minder + at de inte sitter i lika länge.Sen små lockarna även de stora permanet lockarna hänger som ut sig och blir lite större med tiden där av att de små håler litre längre.
    Det är som det som är grejen, jag får snart barn och kommer inte ha tid att fixa håret. Tycker att det är jobbigt redan nu att locka mitt hår, så just därför blir det aldrig av.
    Har som sagt väldigt långt hår, det tar tid.

Vi får se vad frissan säger idag!
  • vänat
    Empo skrev 2008-07-26 10:54:27 följande:
    Det är som det som är grejen, jag får snart barn och kommer inte ha tid att fixa håret. Tycker att det är jobbigt redan nu att locka mitt hår, så just därför blir det aldrig av.Har som sagt väldigt långt hår, det tar tid.Vi får se vad frissan säger idag!
    Lockar blir ju atuomatisk lite större med tiden så då behöver du inte fixa dom sen om du gör mindre lockar i v början .

Stora lockar sitter inte lika länge men vill trots altt kosta på en pernement med stora lockar som inte sitter så länge så är de upp till dig.
  • vänat
    Det är som det som är grejen, jag får snart barn och kommer inte ha tid att fixa håret. Tycker att det är jobbigt redan nu att locka mitt hår, så just därför blir det aldrig av.Har som sagt väldigt långt hår, det tar tid.Vi får se vad frissan säger idag!
    Lockar blir ju atuomatisk lite större med tiden så då behöver du inte fixa dom sen om du gör mindre lockar i v början .

Stora lockar sitter inte lika länge men vill trots altt kosta på en pernement med stora lockar som inte sitter så länge så är de upp till dig.
  • vänat

• vänat

Har själv långt hår som jag premnetede i den 12 maj det tog 4,5 timmar att gör allt hos frissan.

• Smultron ett

Jag frågade min frisör och hon sa att det går inte att få snygga hollywood lockar. Det blir helt enkelt aldrig som man vill.

hon föreslog att göra det med tång eller rullar när man behöver det/ska gå ut

• Empo

Smultron ett skrev 2008-07-26 21:05:11 följande:

Jag frågade min frisör och hon sa att det går inte att få snygga hollywood lockar. Det blir helt enkelt aldrig som man vill.hon föreslog att göra det med tång eller rullar när man behöver det/ska gå ut
    Så sa inte min frissa idag. Tänk vad olikt dom kan tycka!
    En av frissorna hade gjort en sån permanent jag tänkt och det såg riktigt bra ut!

Sen struntar jag i om det inte sitter i så länge då jag fått detta som present
  • CottonCandy

vi vill se före å efterbilder sen ;) ja e me sugen på å locka håret

• Empo
    CottonCandy skrev 2008-07-27 00:22:30 följande:
    vi vill se före å efterbilder sen ;) ja e me sugen på å locka håret
    Ja, det ska ni få
    Hoppas bara det inte är så lång väntetid..
    Ska bli spännande att få göra något nytt!
  • Missimo84
    Empo skrev 2008-07-25 23:19:54 följande:
    Jag har länge, länge tänkt att göra en permanent med stora skruvlockar. Jag ska isf göra det hos frissa, givetvis.Mitt hår är helt "obehandlat", det vill säga inga slingor, aldrig blekt/färgat det eller något sånt. Jag har lååångt hår, tunna hårstrån som känns som glas, men har ändå inte speciellt tunt hår allt som allt.Gud vad dålig jag är på att förklara Någon som gjort det och kan berätta hur det blev?Växer lockarna ur håret eller blir det mindre lockligt med tiden? Har som sagt aldrig gjort något med mitt hår och är därför väldigt försiktig.Skulle dock vara kul med något nytt!
    Har också hört att det inte går att få "svallet" med permanent. Ett enkelt sätt är att köpa en platt tång, tar ca: 15 min att fix mitt hår lockigt med saltvatten och spray, kan också tillägga att jag har långt tjockt hår som är svårt att fixa.
    Men med lite övning går det fort.
    Ett tips är iallafall att se till att du får upp håret i en tofs nun är du ska få barn.
    Ett annat tips jag har till dig, om du har hyffsat långt hår, gå och köp en sån där stor "hårnålsklämma" gärna i stål, de i plast är oftast för mjuka för att hålla upp håret.
    När du duschat så kramar du in lite mousse eller lokframkallande medel, själv har jag Goldwell curl move control. Snurrar upp det till en fusk svinrygg och fäst med klämman. Så har du en snygg frisyr över dagen. Nästa dag så är ju håret torrt, eller redan på kvällen ev. Då släpper du ut håret och får ett jättefint svall med stora lcokar. Utan att ödsla vare sig tid eller pengar.
  • Empo

Jag har håret nästan till svanken, så jag får nog upp det i en tofs

Jag har haft lockar med en plattång flera gånger, men fixar det inte på mitt eget då det just är så långt.
    Sen är det just själva grejen, jag vill inte hålla på och fixa!
    Göra lockar med platttång tar ca 30 minuter om någon duktig gör på mig, så det ids jag inte.
    Sen sliter det ju fruktansvärt mycket på håret och frissan sa att då var det 100 gånger bättre med en permanent som håller några månader.

Vill inte låta negativ, men att sätta upp det så som du säger går inte heller på mitt hår. Tyvärr, får jag väl säga.
    Men tack för dina tips!

• CottonCandy

hur gick de me lockarna?

• Empo

På mitt långa hår skulle det kosta dryga 3000:- och hålla i sig si så där 1-2 månader. Så jag struntade i det då eftersom jag ändå får bebis nu i dagarna. Lär ju knappast vilja ha utsläppt då

Svar på tråden Nån som gjort permanent med STORA lockar?