Empo skrev 2008-07-25 23:19:54 följande:
Jag har länge, länge tänkt att göra en permanent med stora skruvlockar. Jag ska isf göra det hos frissa, givetvis.Mitt hår är helt "obehandlat", det vill säga inga slingor, aldrig blekt/färgat det eller något sånt. Jag har lååångt hår, tunna hårstrån som känns som glas, men har ändå inte speciellt tunt hår allt som allt.Gud vad dålig jag är på att förklara Någon som gjort det och kan berätta hur det blev?Växer lockarna ur håret eller blir det mindre lockligt med tiden? Har som sagt aldrig gjort något med mitt hår och är därför väldigt försiktig.Skulle dock vara kul med något nytt!
Har också hört att det inte går att få "svallet" med permanent. Ett enkelt sätt är att köpa en platt tång, tar ca: 15 min att fix mitt hår lockigt med saltvatten och spray, kan också tillägga att jag har långt tjockt hår som är svårt att fixa.
Men med lite övning går det fort.
Ett tips är iallafall att se till att du får upp håret i en tofs

nun är du ska få barn.
Ett annat tips jag har till dig, om du har hyffsat långt hår, gå och köp en sån där stor "hårnålsklämma" gärna i stål, de i plast är oftast för mjuka för att hålla upp håret.
När du duschat så kramar du in lite mousse eller lokframkallande medel, själv har jag Goldwell curl move control. Snurrar upp det till en fusk svinrygg och fäst med klämman. Så har du en snygg frisyr över dagen. Nästa dag så är ju håret torrt, eller redan på kvällen ev. Då släpper du ut håret och får ett jättefint svall med stora lcokar. Utan att ödsla vare sig tid eller pengar.