• Svar på tråden Vad kan man sälja detta för? Bord och 6 stolar.
  • Tant Greta

Ingen av länkarna funkar för mig.
    Men gå in på blocket&kolla om det finns likvärdiga stolar&bord.
    Då borde du få ett hum om vilka priser gäller.

• Tullemi

Tja, man får väl inte så mkt för begagnade möbler. Sätt utgångspriset pyttelite högre än vad du vill ha, för då finns det plats för prut....för prut blir det så gott som alltid.

• Anna Paulita
    Cute Baby skrev 2008-07-26 00:59:16 följande:
    500
    Det där känns inte ens som ett seriöst förslag.
  • Anna Paulita
    Tant Greta skrev 2008-07-26 00:59:44 följande:
    Ingen av länkarna funkar för mig.Men gå in på blocket&kolla om det finns likvärdiga stolar&bord.Då borde du få ett hum om vilka priser gäller.
    Nä, jag märkte det. :/ SKumt att det inte funkar. :(
  • Noiis

men alltså är det i bra skick så sätt ut den för 2500 så finns ju lite prutmån

• Tant Greta

Det vet man inte.
    Köpte en soffa för 10 000,la ut den på blocket för 1000.
    Hamnade till slut i grovsoprummet.

Anna Paulita skrev 2008-07-26 01:23:59 följande:
  • Annnah

Är bordet repat så är det inte värt mycket.
    500 kanske.
    Stolarna kanske 200kr styck.

Tyvär är bagagnat från IKEA inte värt mycket efter ett par år...

• Anna Paulita
    Tant Greta skrev 2008-07-26 01:28:32 följande:
    Det vet man inte.Köpte en soffa för 10 000,la ut den på blocket för 1000.Hamnade till slut i grovsoprummet.
    Man kan inte avgöra exakt summa när man inte ens vet vilka möbler det gäller, därför känns det oseriöst.
  • Tullemi

Glöm nu inte att skriva ut nypriset och om möblerna fortfarande finns i Ikea-kollektionen så ska du skriva det oxå.

• Bling1975
    Anna Paulita skrev 2008-07-26 01:23:59 följande:
    Jag tycker det låter fullt rimligt för IKEA möbler med några år på nacken om jag skulle köpa dem, men du kanske kan få 1500:- för det med lite tur. Men jag har ju inte sett vilket bord och vilka stolar det är utan utgår bara från nypriset.
    Stitch längtar efter Lilo
  • Tullemi

Vi sålde en jättefin (i super-skick) soffa med tillhörande fotpall. Ingen konstig soffa och ingen konstig färg (mörkblå). Nypris var ca 6500:- men vi fick till slut bara 800:-. Så ha inte för höga förväntningar...

• Tant Greta

Ok,förstår.
    Men vilket bord/stolar från Ikea handlar det om då?

Anna Paulita skrev 2008-07-26 01:31:57 följande:
    Man kan inte avgöra exakt summa när man inte ens vet vilka möbler det gäller, därför känns det oseriöst.
  • Tecken

Ca 500-1500kr för allt. Jag har själv sålt möbler via Blocket - och det finns inte mycket pengar att hämta i gamla IKEA-möbler.

• Anna Paulita
    Tullemi skrev 2008-07-26 01:40:15 följande:
    Vi sålde en jättefin (i super-skick) soffa med tillhörande fotpall. Ingen konstig soffa och ingen konstig färg (mörkblå). Nypris var ca 6500:- men vi fick till slut bara 800:-. Så ha inte för höga förväntningar...
    Jag har inte höga förväntningar, tycker bara det är dumt att slänga. Vill ju sätta ett pris som är rimligt och 500 för mig är inte det när man tittar på vad andra vill ha för sunkiga möbler. Detta är i gott skick, lite repor men inget extremt efter ett tags användande.
  • Tjoflöjt

Tyvärr tror jag du får vara nöjd om du får en femhundring. Det kryllar av begagnade IKEA-möbler till salu, och tittar man på datumen på Blocket/Tradera verkar det vara väldigt svårt att få möblerna sålda. Men prova att sätta 100 per stol och 200 för bordet.

Svar på tråden Vad kan man sälja detta för? Bord och 6 stolar.