• Anonym

Känsligaste graviditetstestet?

Jag ska köpa ett gravtest men vilket är känsligast? Tänkte köpa på apoeket. Testade apolivas igår och idag och man ser ett ytterst svagt streck, det står att man kan testa med det från bim och jag har bim på tisdag. Men då kanske jag inte är gravid då? Är ju bara 3 dagar dit och lite starkare borde ju strecket synts ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-10 21:39
    Ville bara berätta att jag fick ett + i torsdags :)

• Svar på tråden Känsligaste graviditetstestet?
  • skorpiona

Men om du fått ett graviditetsstreck så spelar det ju ingen roll om det är svagt! Testet är lika positivt ändå! Det ÄR svagt i början, framför allt om du testar före BIM...

Clear Blue brukar annars vara väldigt känsliga, så du kan ju testa det om du vill! Och testa på morgonurinen, då är koncentrationen av hormon starkast!

Lycka till!

• Anonym

Tack! Men strecket var så svagt så man fick liksom titta NOGA och då såg man ljust ljust blått streck, men har hört om "spökstreck", jag kanske tittar för noga helt enkelt. Får köpa CM eller nåt annat, finns det nåt test som ska vara säkert att testa med ett par dagar innan bim?

• Anonym

CB menade jag :)

• skorpiona

Tror de står på CB att man kan testa från BIM-3, alltså 3 dagar före BIM...

Men hormonnivån ökar ju hela tiden, så testar du imorgon är det ju 2 dagar senare än förra testet och borde definitivt visa starkare! När jag testade positivt förra gången så var strecket så svagt att maken inte såg det! Så jag fick snällt köpa ett test till, och då såg han det tydligt 2 dagar senare än det förra!

• Anonym

Testade med cb på eftermiddagen, hade inte gått så jättelång tid sen jag kissade sist då, det vart neg.. är det kört då? läste sen att man ska testa tidigast på bim(vilken tidpunkt på dygnet man vill) annars ska man använnda morgonurin om man testar innan. Men det känns kört nu när man fick ett -

• Anonym
    Svar på #6
    jag har hört att cb digitala skall vara känsligare en vanliga cb.
    Digitala kan man testa 4 dagar innan bim.
  • MansonDust

Håller tummarna ! *Blink*

• Mamma till Tobias

cleeeeeeeaaaaaaarbluuuuuuuueeeeeeeee! :-d

• Anonym

Tack!

MansonDust skrev 2008-07-26 18:13:05 följande:
    Håller tummarna ! *Blink*
Svar på tråden Känsligaste graviditetstestet?