• Knasa

Byta namn på hund som lärt sig ett?

Jag har träffat världens underbaraste hund. Kommer antagligen hämta henne imorgon. Undrar om man kan lära en hund att lyssna till ett nytt namn när den är 6-7månader?
    Den har lärt sig sitt namn och kommer på de. Men jag tycker absolut inte de är ett passande namn, det är inte ens ett namn. De är ett ord som inte ens borde finnas.

Tror ni de går att lära om henne lyssna till ett nytt namn??

• Svar på tråden Byta namn på hund som lärt sig ett?
  • RebelRose

jadå,det borde gå.Träna henne lite genom att belöna henne när hon kommer när du ropar på henne med det nya namnet så ska det nog inte ta så lång tid.Lycka till

• Knasa

ja jag hoppas verkligen de! :)

RebelRose skrev 2008-07-26 17:45:00 följande:
    jadå,det borde gå.Träna henne lite genom att belöna henne när hon kommer när du ropar på henne med det nya namnet så ska det nog inte ta så lång tid.Lycka till
  • Forbiddenrage

Ja, det går.
    En väninna döpte om en vuxen hund från Elvis till Garm utan problem. Han lyssnade inte så bra till "Elvis".

• Mopsan

såklart det går men jag tycker det är fel att döpa om djur. vi har en häst som heter flatra jag menar det är inget roligt namn att tala om för människor men det är hennes namn.

• Knasa

De är så att hunden på någe dumt j.vla vis lyssnar på ordet f.tta och de är det enda. och de är inget jag vill springa runt och säga till henne.

• RebelRose

Byt.du kan inte gå omkring och ropa fitta utan att riskera att bli inlåst ju Och förresten var det jävligt elakt att döpa hunden till det från början.

• Knasa

Jo jag fattar inte hur i h.lvete de kan göra de.

RebelRose skrev 2008-07-27 10:24:58 följande:
    Byt.du kan inte gå omkring och ropa fitta utan att riskera att bli inlåst juOch förresten var det jävligt elakt att döpa hunden till det från början.
  • Knasa

ja enligt va dem säger så lyssnar den på de.

• Knasa

ja de är ju världens bästa hund men kan ju inte springa runt och ropa f.tta. usch. fattar inte hur f.n de tänkt!

• J W

du kan ju kalla henne nå liknande... Britta kanske?

• Perry the Platypus

Fnittra kanske kunde vara gulligt?

♥ (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Less is less. ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) ♥
  • Birgitta2

Det kan du absolut göra. Men använd båda namnen parallellt under en tid. Och minska användningen successivt under nån månad.

• Calylite

jag bytte utan problem
    Jag berömde henne bara avrje gång hon kom på sitt namn.
    Började smått med att säga de nya namnet sen ge godis, gjorde så några gånger om dagen tills hon assosierade de med nå bra. När hon kom på namnet sen vart de massa bus och roligt och hon hajjade fort vad de nya precis

Svar på tråden Byta namn på hund som lärt sig ett?