• strössel1

Hjälp!! Hur få bort?!?!

Har haft en ljuskrona med levande ljus...
    Tyvärr har ljusen varit för nära taket, så det har blivit sot/brännfläckar i taket
    Ska nu sälja lägenheten och bara MÅSTE få bort dem... utan att måla om hela taket!!!

Är det någon som kan hjälpa mig?!?!

Snälla!!

• Svar på tråden Hjälp!! Hur få bort?!?!
  • fyrabarn

svååååååårt.......måla med en tusch.....
    eller kanske det går med ett suddgummi??
    eller nåt...vad ska jag ge för råd??
    näää det är svåårt.....

• Rödöga

Måla taket det kommer att synas annars.

• strössel1

buääää... finns det verkligen inget medel man kan skrubba med?

Fast risken är väl att man smetar ut det ännu mer

Jag hänger kvar här, för att se om det är någon mer som har nåt tips!

Tack tjejer

• Tarren

med risk för att det kanske blir värre... Men jag funderar på om det skulle funka med lite salt och vatten. Så att det blir som lite skrubb peeling. Har inte provat det själv på sot. Men det funkar i te-muggar

• Tarren

Kom på en till grej. Ritar litegrann m kol och då finns det ett slags kletgummi som man använder för att sudda bort kolen om man gör fel. Det är jättebra. Det skulle ju kunna funka på soten!!!!

• Karisma

Sök på sot +tvätta på altavista. Jag fick upp mga svar..verkar som man ska använda såpa...men sök på det så hitter du svar själv..(Källfelt Byggnads AB ) Särskilt från denna...Kram K.

Hoppas du får bort fläckarna...

• strössel1

Tarren: Tack för tipsen.. ska testa!

Kommer du och målar om taket hos mig om det smetas ut?!

• AnnaZ

Jag funderar på om du kan använda vitt bröd? Jag tror att de använder det för att rengöra ömtåliga statyer och tavlor.

• strössel1

Tack Karisma

Man kanske skulle ta och ringa någon yrkeskunnig

Ska söka lite själv på nätet, här på fl brukar man ju dock kunna få svar på det mesta, så jag provade här först

Tack allihopa!

• Tarren
    do I have to???? OK! Gör försiktigt bara så kan jag komma med tipexburken sen då
  • strössel1

Tarren: JAAAA !!!!!!

Där hade du ju svaret på frågan!!

*knatar ut i v-rummet med en stol och en megaburk med tippex*

För att vara lite seriös igen då.

Ska prova alla tips (slutar väl med att man har fejjat sig up genom grannens golv! *S*

• Cookie83

OBS OBS OBS Börja inte skrubba någonting på de, det blir tuden ggr värre. Hade precis samma problem som du, vi började med att vi skulle ta bort men sen.... ÅHHHHH FY VAD DE SÅG UT. Jag sa som det var när vi hade visning av lägenheten, fanns inte så mycket annat att göra tyvärr.

• strössel1

Cookie83:
    Oj!
    Det låter ju inte bra!
    Hur mycket kan såna saker dra ner värdet på försäljningspriset tro?

• Cookie83

Hos oss drog det inte ner någonting. När vi sa de så kollade dom bara upp och sa, jaha ja och rykte på axlarna typ. Vad ska man göra liksom, det är saker som händer. Onödigt att måla om, om ni snart ska flytta tycker jag.

• strössel1

Ja det är det som känns onödigt...
    att lägga ner jobb och pengar...

Måste fundera på detta en stund

Tack för alla tips tjejer!

• djmugg

Jif cream brukar fungera till allt.

Svar på tråden Hjälp!! Hur få bort?!?!