• TheRoses

Värme och gravid

hej jag är i månad 6 och innan jag vart gravid så tålde jag inte värmen och nu är den hemsk och värre nu när jag är gravid.jag har migrän ibland och nu är att jag mår så dåligt att jag vill gråta och spy och vill att värmen ska sänka lite så att jag mår bättre men jag klarar inte men jag klarar inte av det huvudtaget.
    jag vet inte ens om jag klarar av natten i denna värmen. jag äter som jag ska och dricker mycket vatten.

• Svar på tråden Värme och gravid
  • Krabbolina

jag klarar inte heller värmen bra nu när jag är gravid. Har ont i huvudet fast jag dricker hela tiden och jag är ofantligt trött. Går in i vecka 23 på måndag.

Men det är bara till att hålla ut och hoppas på svalare väder efter helgen, annars kommer jag nog att tuppa av på jobbet!

• Kajak

Om du bor i en hus med källare, så flytta till källare.

Annars får du duscha då o då eller ha en fuktig handduk på dig...
    Om ni inte har typ bordsfläkten så kolla om ni kan få låna den av någon ni känner.

• TheRoses

Vi får hålla tummarna och jag ska se om jag klarar av natten eller inte.

Krabbolina skrev 2008-07-26 21:22:43 följande:
    jag klarar inte heller värmen bra nu när jag är gravid. Har ont i huvudet fast jag dricker hela tiden och jag är ofantligt trött. Går in i vecka 23 på måndag. Men det är bara till att hålla ut och hoppas på svalare väder efter helgen, annars kommer jag nog att tuppa av på jobbet!
  • LaSexorcisto

Jag är i vecka 34 nu och jag lider!! Det känns som att jag har en stor pälsmössa på huvet och jag är konstant illröd och svettig i ansiktet.
    Men räddningen kom när jag köpte en bordsfläkt på Ica igår, väl spenderade 149 kronor kan jag säga. Den är min nya bästa vän och gör dagarna (nästan) uthärdliga. =)

• lördagsgodis

Kan tippsa om vetekuddar (såna man värmer i mikron) Men dom håller oxå kyla jätte bra så hiva in dom i frysen några timmar och lägg sen över fötterna och pannan, det var min räddning förra sommaren när det var som varmast.

• whiiiii

Känner igen mig.. Jag tycker värmen är jobbig i vanliga fall på grund av att jag lätt får migrän av den.. Nu är jag i vecka 38 och kan säga att jag kan knappt gå ut.. som tur är har vi en väldigt sval lägenhet.. Men visst är det tråkigt när man bor i Visby som är en väldigt fin sommarstad och så kan man inte riktigt njuta av den..

• TheRoses

bor i lägenhet och vi har takflä'kt men jag brukar bli dåligt av ljudet av den :(

Kajak skrev 2008-07-26 21:23:35 följande:
    Om du bor i en hus med källare, så flytta till källare.Annars får du duscha då o då eller ha en fuktig handduk på dig...Om ni inte har typ bordsfläkten så kolla om ni kan få låna den av någon ni känner.
  • TheRoses

tyvärr jag har ingen vetekudde men ska funderar inskaffa senare .

lördagsgodis skrev 2008-07-26 21:30:18 följande:
    Kan tippsa om vetekuddar (såna man värmer i mikron) Men dom håller oxå kyla jätte bra så hiva in dom i frysen några timmar och lägg sen över fötterna och pannan, det var min räddning förra sommaren när det var som varmast.
  • Lilja73

Håller med er, jag håller på att bli tokig. Finns det inga normala temperaturer längre?? Antingen är det 15-17 grader eller 30! Övriga familjen åkte till stranden i dag men jag stannade hemma och låg inne och sov. Efter någon timme blev det skugga på trappan så då gick det att vara där. Just nu går vår AC i sovrummet så att det går att vara där. Ingen hit att ha sovrummet på andra vån men vad gör man?? Hoppas att ni andra överlever trots att det är svårt.

• TheRoses

har badat i havet men det var så mycket folk och ag förstår att ingen klarar av värmen om man är gravid eller inte.
    där jag bor är onormalt värmt.

Lilja73 skrev 2008-07-26 21:36:51 följande:
    Håller med er, jag håller på att bli tokig. Finns det inga normala temperaturer längre?? Antingen är det 15-17 grader eller 30! Övriga familjen åkte till stranden i dag men jag stannade hemma och låg inne och sov. Efter någon timme blev det skugga på trappan så då gick det att vara där. Just nu går vår AC i sovrummet så att det går att vara där. Ingen hit att ha sovrummet på andra vån men vad gör man?? Hoppas att ni andra överlever trots att det är svårt.
Svar på tråden Värme och gravid