• Busbellan

Armringar / puffar till små barn?

Min dotter på 1 år älskar att bada, men vägrar ta på sig såna där uppblåsbara puffar. Skulle vilja ha tag på armringar i annat material som är lite enklare att få på, gärna lite mindre också eftersom hon annars bara tycker de är ivägen.
    Nån som vet var jag kan hitta det?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Armringar / puffar till små barn?
  • wickan82

hör med dom som har babysim.. för dom som vi hade på bady simmet var dom skumgummi lr nåt inuti å blåste upp... å såna sålde dom om man ville köpa...

jag köpte dock vanliga som hon vägrar ta på sig.. så vi körde med utan nåt.. för man är ju ändå med när man badar.. lr en sån där badring som man kan sitta i. dom är ju superbra.
    finns oxå att köpa på toysurus uppblåsbar flytväst som är bra.. sån köpte jag när vi åkte till kreta...

• Busbellan
    wickan82 skrev 2008-07-26 22:33:51 följande:
    hör med dom som har babysim.. för dom som vi hade på bady simmet var dom skumgummi lr nåt inuti å blåste upp... å såna sålde dom om man ville köpa...jag köpte dock vanliga som hon vägrar ta på sig.. så vi körde med utan nåt.. för man är ju ändå med när man badar.. lr en sån där badring som man kan sitta i. dom är ju superbra.finns oxå att köpa på toysurus uppblåsbar flytväst som är bra.. sån köpte jag när vi åkte till kreta...
    Ja, visst är man alltid med
    Men dottern kryper bara än och då är det oftast för djupt i bassängen och hon får massa kallsupar hela tiden, armringar skulle hjälpa henne att komma upp lite

Här säljs det inga såna saker där det är babysim tyvärr.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • skåneflicka

Jag har köpt flythjälpmedel från barnens bokhandel på nätet... Funkar jättebra. Både armpuffar och ring runt bröstkorgen (ej uppblåsbart)

• MuminMy

Det finns också något som heter delfinringar som är helt i typ frigolitmaterial.. dom finns bland annat här: http://www.delfinen.se/forsaljning.php men även på andra ställen - det är bara att googla

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Armringar / puffar till små barn?