• Toddo

Känner någon igen detta?

Jag och min sambo kom å tänka på en "berättelse" Om någon som låg i sin bottenlösa säng och hörde ljudlösa steg i trappen och då kom en man in med en blad lös kniv utan skaft m.m. Minns inte hur den går riktigt. Någon som förstår vad jag menar? och kanske kan den ?

• Svar på tråden Känner någon igen detta?
  • mamma30

*Skratt*
    Minns den,men kommer inte ihåg texten.
    Kan en annan som mina barn tycker är så rolig.

• Toddo

Jo den är rolig. Okej. vilken kan du då?

• Myran Frisk

o den va bra... den kunde jag för länge sedan...
    plingplong till plåsterhuset... fanns det med?

där bodde jag på 3 trappor upp på bottenvåningen...
    gick på båten o bryggan gick...

hihi... hoppas ngn kan hela!

• mamma30

Den är lite likadan....

En man kom springande på kajen.
    Tut,tut sa båten och så gick bryggan.
    När mannen kom ombord,räckte han fram sin borttappade biljett.
    Det blåste upp till storm.Skeppet förliste,men mannen lyckades rädda sig i en livbåt.
    Han siktade en obebodd ö,där folket stod på stranden och vinkade honom välkommen.
    När han kom iland var han så hungrig att han måste ta upp sina uppätna smörgåsar ur sina ficklösa byxor.
    Plötsligt hördes ljudlösa steg.Mannen drog sin bladlösa kniv utan skaft och kastade den mot det anfalland lejonet.Han missade
    Då fick han ryggskott.
    Det skottet tog han och sköt lejonet med.
    Nu fick han syn på en stor båt och vinkade.
    En matros ombord uppfattade signalen och kom och hämtade honom med jollen.
    När mannen skulle klättra upp för repstegen,sa kapten:
    "Det kostar en slant"
    Då slant han och betalade med den slanten.
    Efter några dagar var mannen lyckligt och väl hemma igen.

Har du somnat?
    Är inte så snabb i fingrarna.

• Toddo

Haha den var också rolig=)
    Och nej jag har inte somnat... ännu. men man kanske borde gå och lägga sig snart. Så vi inte kommer på fler saker vi måste fundera på

• Dulia

Jag kommer ihåg delar. Kan ju oxå vara så att det skiljer i historien beroende från var man kommer i sverige. Iaf var det nåt liknande detta:

(Kommer ej ihåg inledningen). Bodde tre trappor upp på bottenvåningen. En dag när jag låg i min bottelösa säng och läste en spännande tågtidtabell utan siffror hörde jag ljudlösa steg i trappuppgången. In på mitt rum kom en man med en bladlös kniv i handen. Hanstack kniven i mitt hjärta men som tur var klarade jag mig eftersom jag hade hjärtat i halsgropen.

(tog sig ut ur lgh, kommer inte ihåg hur).... gick ner till bryggan: Tut tut sa båten och bryggan gick. Råkade ut för skeppsbrott men flöt iland på en öde ö där kannibalerna dansade nakna med händerna i byxfickorna. Blev tillfångatagen och inlåst i en hydda. I hyddan fanns en grop som jag ramlade ner i och i gropen fanns två tigrar. Fick ryggskott av fallet och med det skottet sköt jag den ena tigerna. Nu hängde mitt liv verkligen på en tråd och på den tråden klättrade jag upp. Jag sparkade upp dörren och hoppade ut genom fönstret. Jag sprang ner till stranden och ropade så det ekade och i den ekan rodde jag hem

• Toddo

Haha jo det var något sånt Tycker den är rolig. Och så konstig....

• Toddo

Oj Oj jag och sambon har varit lite uttråkade idag. Vi satt å ritade. då kom jag på att vi kan ha en tävling om vem som viker det bästa flygplanet. så då vek vi flygplan och gick ut och kastade. Han vann.. Sen satt vi och försökte komma ihåg en massa barn låtar och ramsor. det var då vi kom å tänka på den där =) Så kul kan man ha en fredag kväll

• FriSam

Har visserligen inget med nåt att göra,
    hörde denna för många år sen, har inte kunnat släppa det än...

Kapten Infall fick ett utfall o gick till anfall mot sin fru.
    Detta nödfall fick ett bifall, det blev ett missfall o det är du...

• Toddo

Jodå. Den var också kul! Kan ni nå fler roliga ramsor??

• Dulia

Bättre med en rövare i poolen än en polare i röven

Bättre med en tårta i slasken än en vårta på tasken

• Twilight

Å, den där kunde jag utantill förr ju... *Tänker*

Provar...

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedre botten.
    Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller. Då hörde jag ljudlösa steg i trappan, och in kom en man med en bladlös kniv utan skaft.
    Han stack kniven i hjärtat på mig, som tur var så hade jag hjärtat i halsgroppen så jag överlevde.
    Jag sprang ner till hamnen, båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en rostig spik.
    Jag kom till en obebodd ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna.
    Jag gick fram till en hydda, sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret.
    Därinne låg fem uppätna mackor på ett bord. Jag åt upp dem och fortsatte sen in i djungeln.
    Plötsligt stod jag öga mot öga med två lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, sen lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott, och med det skottet sköt jag det andra lejonet.
    Sen ramlade jag ner i en fallgropp där det fanns en rasande tiger. Nu hängde mitt liv på en tråd!
    På den tråden klättrade jag upp, och sen sprang jag ner till stranden och skrek så det eka, och i den ekan rodde jag hem.

Tror jag...

• Dayna Lee

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedersta våningen. Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande kurslitteratur.

Plötsligt hörde jag ljudlösa steg från trappan, och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde.

Förfärad sprang jag mot hamnen för allt jag hade och köpte en tågbiljett för resten.

Båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa och några sekunder råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en rostig spik.

Jag hade kommit till en öde ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna.

Utan att röra mig gick jag fram till en hydda, sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret. Därinne låg fem uppätna mackor utan pålägg. Jag plockade bort skinkan, åt upp mackorna och fortsatte min vandring in i djungeln.

Plötsligt stod jag öga mot öga med tre lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, och det tredje med mitt näst sista. Sedan lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och sköt det andra.

På stadig fot traskade jag vidare och föll ner i en tom fallgrop där det fanns en rasande tiger. Nu hängde mitt liv på en tråd och på den tråden klättrade jag upp.

Mina ben var fortfarande paralyserade av skräck när jag raskt sprang ner till stranden. Där skrek jag så att det eka och i den ekan rodde jag hem.

• Twilight

Kollade i min Pelle plutt-bok, den jag skrev är den som är i boken. Annars verkar det variera

Svar på tråden Känner någon igen detta?