• Anonym

Fungerar det när man är raka motsatsen till varandra??

Har träffat en jättego kille som jag gillar jättemycket men jag känner att vi är väldigt olika och är rädd att det kommer orsaka problem. Det jag mest tänker på är att jag är lite av en ensamvarg, tycker om att vara hemma själv och bara roa mig själv helt enkelt. Är inte så mycket för att festa eller hänga med kompisar varje dag. Min kille däremot gillar när det händer saker, han har alltid tusen saker att göra och tusen människor att träffa känns det som. Han gillar att festa och hitta på saker och han gillar att resa väldigt mycket vilket jag inte alls gillar.

Tror ni att det går att få detta att fungera ändå? Är lite rädd att han ska tycka jag är tråkig och tröttna på mig..

• Svar på tråden Fungerar det när man är raka motsatsen till varandra??
  • antispantis

Jag och min man är väldigt olika som personer, men vi funkar skitbra ihop, vi komleterar varandra på ett bra sätt. Jag är som din kille gillar gärna hitta på saker och så hela tiden, medans min man är som du, gärna sitter hemma och så. Han får ge sig ibland och göra som jag gör och jag får ge mig ibland och bara vara hemma. att man kompromissar är jätte viktigt, och det funkar jätte bra för oss. Det händer en del gånger så att jag åker iväg själv och umgås med vänner och familj, medans han stannar hemma med barnen eller bara helt själv

• antispantis

Kan tillägga att jag var ihop med en annan som var väldigt lik mig och det funkade inte alls.

• Anonym

Ok det låter ju positivt Kan ju visserligen vara bra att han vill hitta på mycket med sina vänner så får jag min egen-tid utan problem Och jag kommer aldrig va en sån jobbig tjej som alltid måste vara med

Men tycker du inte att det är tråkigt att ni gör så "lite" tillsammans? Det känns som att vi lever vars ett liv på vars ett håll på något sätt, inte ett gemensamt liv tillsammans om du förstår hur jag menar..

Svar på tråden Fungerar det när man är raka motsatsen till varandra??