• Cinzano12

hur sköter man permanentat hår?

min syster permanentade sig igår hos frissan men vi glömde i villan och alllt bort att fråga hur man sköter det,,det här med tvätt och allt! så snälla hjälp oss lite!!

• Svar på tråden hur sköter man permanentat hår?
  • Missimo84

Inget balsam i de första veckorna iallafall.
    Annars kan man när håret är blött lägga i lite mousse och "krama" ihop det så att lockarna blir lite mer stadgade.

• Cinzano12

aha, vi läste nåt om att man inte skulle ha schampo men balsam??
    hur ofta ska det tvättas då?

• Missimo84

Har för mig att man inte ska tvätta det alls första 14 dagarna... Hm... Ring salongen och fråga för säkerhets skull. Kom på att jag kanske blandar ihop det med något annat nu. Hehe.

• Cinzano12

jo får nog göra det, vill ju att det ska hålla sig lika fint som det är nu.

• HjärterEss

Jag hade sagt MYCKET inpackning då det blir torrt. Inbackning och inpackning så lockarna klibbas ihop, typ!

• Pormoicheia

Vet inte om det kan finnas något bra tips här men det kan ju vara värt en titt iaf.

www.lockig.se

• Cinzano12
    Svar på #6
    kollade där men förstod inte så mycket om jag ska vara ärlig,
    he he
    men mera tips mottages tacksamt :)
  • Lady Dahmer

jag skulle nog rekommendera tvärtom. tvätta endast med balsam (CO-tvätt) men inget shampoo.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • HjärterEss

En spray flaska där du har ljumet vatten inblandad med balsam för att spruta på det som blir torrt och slitet (ruffsigt) när det torkar. Ha i det där det blir så och forma till lockar och låt det återigen torka!

• Cinzano12

ok då ska jag säga till henne det, men ska man aldrig ha i schampo? jag menar det blir ju lite fett ändå.

Svar på tråden hur sköter man permanentat hår?